לאחר הניצחון בבחירות: ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו כבר החל, גם אם לא באופן רשמי, את המגעים וההכנות להקמת ממשלתו הבאה. כחלק מכך, החליט היום (ראשון) נתניהו כי בכוונתו של נתניהו למנות את צחי ברוורמן לתפקיד ראש הסגל במשרד ראש הממשלה. 

בכירים בליכוד ל"מעריב": "נתניהו ישמור את תיק הביטחון עבור הרחבת הממשלה"
"לא ניכנס לקואליציה בנפרד": המסר של בן גביר וסמוטריץ' לנתניהו 

ברוורמן הוא ראש הסגל הנוכחי של נתניהו, ובעבר שימש כמזכיר ממשלתו. ראש הממשלה המיועד החל היום בסבב פגישות עם ראשי גוש הימין, זאת לקראת המשא ומתן הקואליציוני. פגישתו עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר צפויה להתקיים מחר, לאחר שזה יחזור מחופשה משפחתית. 

אריה דרעי על המו"מ הקואליציוני (צילום: שימוש לפי סעיף 27 א')

בתוך כך, לקראת חלוקת התפקידים, מספר בכירים בליכוד ובמפלגות הגוש שמו עין על תפקיד שר האוצר. בין המועמדים הבולטים: ניר ברקת, ישראל כץ, אלי כהן, אריה דרעי ובצלאל סמוטריץ'. 

מקורבי ח"כ כ"ץ העבירו כבר מסר שלפיו הוא המועמד הטבעי והמקובל לתפקיד שר האוצר, כאשר גם ברקת הכריז רשמית כי הוא מעוניין בו. חה"כ כהן ציין כי הוא בטוח שיקבל תיק כלכלי משמעותי. בינתיים, נתניהו המליץ דווקא לדרעי לקחת את תיק האוצר, אך נראה כי יו"ר ש"ס מעדיף את תיק הפנים על פניו.

בנוסף, בליכוד חשבו כי יצליחו בקלות יחסית לסגור עם בצלאל סמוטריץ על תיק החינוך, אך הם צפויים כנראה להפתעה לא סימפטית במשא ומתן. בסביבת סמוטריץ מבהירים כי "תיק החינוך הוא תיק חשוב ובהחלט נרצה אותו לאחד מחברי הרשימה, וסמוטריץ' ידרוש את הביטחון או את האוצר".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: יונתן זינדל)