יו"ר הליכוד בנימין נתניהו יפגש מחר (שני) עם יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר על מנת להתחיל ולדון בתיקים שידרוש עבור הצטרפותו לקואליציה והממשלה. בין יתר הדברים שידרוש בן גביר יהיו תיק ביטחון הפנים וכן תקציבים נוספים למשטרה והשב"ס.

כאמור, כשר לביטחון פנים בן גביר ידרוש תקציבים נוספים. לא רק 6 מיליארד ש"ח לטיפול בבעיות המשטרה מתכוון לדרוש איתמר בן גביר יחד עם תיק הבט"פ, אלא 3 מיליארדים   נוספים המיועדים לתקציב השב"ס. בתור שר בט"פ מתכוון בן גביר להשקיע  בבניית בתי מאסר חדשים, במעקב אחרי האסירים הביטחוניים ובעוד שורה של דברים.

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתוך כך, כתבת מעריב אנה ברסקי שוחחה הערב (ראשון) עם בן כספית ופרופסור אריה אלדד ב-103FM על מנת להסביר כיצד יראה המשא ומתן בין הצדדים. בין דבריה ציינה ברסקי את המתיחות בקואליציה המסתמנת, דווקא סביב תפקידו המרכזי של יו"ר ש"ס אריה דרעי.

"יש כבר עכשיו התקוממות פנימית בקרב שותפים לקואליציה נגד התפקיד המרכזי של דרעי. דרעי היום לא נפגש עם נתניהו משום שהוא נפגש עם נתניהו לפני שקבעו לשאר", הסבירה בפתח דבריה וציינה כי "שמעתי שגפני זרק בחצי בדיחה, אבל אני חושבת שבכוונה רצינית לגמרי, שלא רק דרעי בעל הבית. הייתה שם אמירה מאוד מעניינת של נתניהו שאמר 'תקשיב, הרי בפועל הוא מתפקד כממלא מקום שלך'. נתניהו התייחס לתפקיד ממלא המקום, אמר שהוא לא סגור לגמרי אם הוא זקוק לאחד כזה אבל אם כבר לאו דווקא מי שאולי יכהן כממלא מקום ראש הממשלה יהיה ח"כ, אולי זה יהיה מישהו מבחוץ. כולם, כמעט כולם, הסיקו מסקנה מהדברים של נתניהו שהוא מדבר על דרמר. שמו של דרמר עולה הרבה פעמים לא רק בספר של נתניהו, חושבים שהוא מייעד אותו לתפקיד אולי הממשיך והיורש. זה לא מרגיע אני חושבת".

על ברית האחים החדשה של סמוטריץ' ובן גביר, אשר כל אחד ינהל מו"מ בנפרד למרות שרצו יחד בבחירות: "אני חושבת שעוד מטרה אחת של ברית האחים החדשה בין בן גביר וסמוטריץ' זה למנוע מנתניהו את כל המצב של 'אם אתם מתעקשים ומפתחים תיאבון, אז אולי גנץ עם 8 מנדטים עדיף על סמוטריץ''. הם אומרים 'אנחנו לא מתפצלים או ביחד או אף אחד מאיתנו'".

"לפי מה שאנחנו שמענו גם מגנץ וגם מסער, קשה לדמיין מצב שהם כן מוכנים להיכנס לממשלת נתניהו, מצד שני יש פער בין רצוי למצוי. יכול להיות שנתניהו אכן חושב על אופציה כזו ולא לשווא אמרו בכירים בליכוד שנתניהו שוקל לשמור לעצמו בצד את התיק הביטחון פלוס כמה תיקים בינוניים, זה לכאורה רמז מאוד עבה לכיוון השני של גוש המרכז שמאל. כאן עולה נקודה משפטית, האם הוא יכול משפטי במצב שלו לכהן כשר, כראש ממשלה כן אבל כשר לא בטוח. עוד נקודה משפטית שצריך לטפל בה, אני מזכירה שלפי החוק ששונה בהתאם לממשלת הרוטציה, כרגע חייבים למנות שני ראשי ממשלה נכון לרגע זה. נקודה טכנית אבל כבר שמעתי שנתניהו הובא לעורכי דינו, לטפל בעניין, כדי שפתאום לא ייווצר חור משפטי שימנע ממנו. הדבר העיקרי, שכולם, כל מי שנכנס היום לפגישה עם נתניהו זה היה הרצון העז שלו לגמור עם הסיפור הזה כמה שיותר מהר. 15 בנובמבר, השבעת הכנסת, נתניהו מכוון לגמור עם המו"מים ולהשביע ממשלה תוך שבועיים", הוסיפה.

מה את מרגישה לגבי תיק האוצר?
"מצד אחד בליכוד יש ויכוח עז לגבי הייעוד של כמה בכירים לכהן כשר האוצר, ישראל כץ גיבש תמיכה דיי נרחבת, וגם ניר ברקת שמקדם את עצמו. מצד שני אני שומעת מכיוון סמוטריץ' שככל שעובר הזמן הוא נחוש יותר ויותר לא לוותר על תיק בכיר לעצמו, ואם זה לא תיק הביטחון אז כשר אוצר. בהתחלה הגיבו בליכוד קצת בזלזול, עכשיו אני שומעת וגם כנראה שבליכוד התחילו להפנים שזה לא סתם אמירה לשם העלאת המניות והוא באמת מתכוון או לביטחון או לאוצר. לכן, אם אתם שואלים אותי, אם יתממש הרצון של נתניהו לגמור את זה מהר אני לא חשובת שזה יקרה. סמוטריץ' יהיה החידה הקשה בין כולם. 

  סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm