"ביבי נותן תפקיד לשני אנשים - אלו שהוא רוצה ואלו שהוא חייב. הרבה יותר קל לקבל בדרך השנייה", כך אמר שר האוצר לשעבר ישראל כ"ץ בהקלטות שפורסמו הערב (ראשון) על ידי חדשות 12. בהקלטות חשף כ"ץ כיצד יו"ר הליכוד נוהג לחלק תפקידים לאנשי מפלגתו בעת הרכבת ממשלה וטען: "ברקת זייף מכתב במטרה שיחרימו כנס שלי".

בשיחה שפורסמה סימן כ"ץ גם את שני יריביו הגדולים בליכוד - אלי כהן וניר ברקת: "אני לא הולך לריב עם אלי כהן. אני לא הולך להתחרות מול אלי כהן. וביבי לא יזכה שאני אתחרה מול אלי כהן אצלו על תיק האוצר. צריך סיבה בשביל לא לתת (את תיק האוצר). מקום 11? זה הסיבה? אז בוא נשחרר שהייתי מקום ארבע, שלוש ושתיים ולא קיבלתי תפקיד בכיר, רק שר חוץ בסוף". 

נתניהו בטקס לזכר רבין: "אסור שכוח האגרוף יחליף בדמוקרטיה את כוח השכנוע" (צילום: ערוץ כנסת)

כ"ץ הסביר את דרכו לקבל את תיק בכיר "אתה שואל אותי עכשיו, ביבי נותן תפקידים לשני אנשים, לשני סוגים, אלה שהוא רוצה ואלה שהוא חייב, היותר בטוח זה אלה שהוא חייב. הרבה יותר קל זה לקבל תפקיד בדרך הזו. הוא יכול להשאיר את הליכוד לסוף, אבל בסוף גם בליכוד יש מעגל ויש סיעה ויש אנשים ויש כוחות, וככה בואו נאמר ככה: לא הייתי צריך את הכנס בסוכות כדי להוכיח שאני הדמות הזו, המשמעותית בליכוד. כן? זה לא ברקת עם הכנס שהוא עשה בנמל שם והגיעו 1,700 איש, מעט מאוד פעילים ביניהם. האיש (ברקת) תדרך כל עיתונאי כדי לעשות לי סכסוכים לפני הכנס שלא יבואו הרבה".

בשלב זה, כ"ץ האשים שברקת זייף מכתב ובו ראשי סניפים קוראים לכאורה למנות את כ"ץ לראש מטה הבחירות של הליכוד, הכול במטרה ששאר בכירי המפלגה שלו יכעסו עליו ויחרימו את הכנס שלו: "אין מכתב כזה. ואשלח שאני צריך להיות יו"ר המטה, לפני הכנס באותו יום. יום לפני הכנס מכתב מזויף. יצר איזו פרובוקוציה, האיש חולה, כל הזמן מתעסק בי".

כ"ץ חזר על ההסבר שלו לכך שנתניהו יהיה חייב להעניק לו את תיק האוצר למרות מיקומו בפריימריז: "דיברנו למה הוא רוצה לתת לי את תיק האוצר. הוא ואני זזנו מתפקידנו עקב נסיבות שהוא גם תרם להן הרבה.. אני מתאים, אין לו סיבה לא לרצות אותי. אני אדם עצמאי, אבל יודע לתאם ונותן את הכבוד, במובן שהוא חייב, בראייה, אז יש לי סיעה תראי, אני חלק מסיעה, איך הוא אמר לי פעם כשרצה לקחת לי את התחבורה - 'תקים סיעה' אמרתי: יש סיעה הייתי אני, דודי אמסלם, דוד ביטן, ז'קי לוי, ואברהם נגוסה. מיקי זוהר שיחק, בא הלך וזה. ולכן הוא לא לקח לי את תיק התחבורה. אני היום עם דודי וביטן ומאי גולן וניסים וטורי".

כ"ץ טען כי נתניהו יבין לבד מה תהיה המשמעות של דחיקתו מתיק האוצר: "זה לא שהולכים כאן עכשיו מכות. אבל ביבי אומר ככה: אני יו"ר המזכירות, אני דומיננטי בליכוד, הוא אומר מה עשו כאן כל מיני חיתוכים, אני הייתי גם בתפקיד וזה לגיטימי, אף אחד לא יכול להגיד מילה ברגע שהוא אומר תמשיך כשר אוצר. אלי כהן, אז הוא אומר, תן לו את תיק התחבורה והוא ינשק לביבי את הידיים כל היום".

תגובת חבר הכנסת כ"ץ: "חבר הכנסת אמר את הדברים בשיחה פרטית, מתובלת בהומור, שהוקלטה בניגוד לכל נורמה מתבקשת, את מחשבותיו לגבי השקיולים של ראש הממשלה המיועד נתניהו למינוי שרים. ח"כ כ"ץ שמח שהוא עומד בשני הקריטריונים המשוערים למינוי השרים, הן מתוקף קשריו המצונים עם נתניהו ועשייתם הממלכתית והן מתוקף מעמדו הפוליטי הבכיר בליכוד ובסיעה בכנסת. חבר הכנסת סומך על שיקול דעתו של נתניהו במינוי שרי הממשלה".

מסביבת נתניהו נמסר: "נתניהו לא מתרשם מאיומים. מי שיאיים ימצא את עצמו בחוץ ולא במשרד החוץ".

ניסים ואטורי צייץ בתגובה לפרסום: "מעולם לא תיכננתי  ולא הצטרפתי ליוזמה להקמת סיעה לעומתית בליכוד עם ישראל כץ. בפריימריס האחרונים ח"כ כץ ואנוכי כלל לא שיתפנו פעולה, בלשון המעטה, ולא התחלנו לעשות זאת אחרי הבחירות".

מאי גולן: "אני כאן בכדי לסייע לנתניהו להרכיב ממשלה! לא חלק משום סיעה וזה מלבד סיעת הליכוד בראשות נתניהו. רק נתניהו יקבע מי יהיה שר או שרה, לא אף אחד אחר".