במפלגת העבודה נחרדו לגלות עם פרסום תוצאות הבחירות לכנסת כי המפלגה, שבעברה הובילה את המדינה, הגיע אל סף אחוז החסימה ונשארה רק בקושי בכנסת עם 4 מנדטים בלבד. היום (ראשון) שוחח פעיל המפלגה ד"ר שאול ינאי עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, שם הפנה אצבע מאשימה לעבר יו"ר המפלגה מרב מיכאלי: "היא סירבה לאמץ את הנושא המדיני, התחמקה מכך". בנוסך, סיפר כי חתם על המכתב המתגבש במפלגה, אשר דורש ממיכאלי דו"חות כספיים על הוצאות המפלגה ואף קורא לה לפרוש מתפקידה.

בפתח דבריו הסביר ד"ר ינאי מדוע במפלגת העבודה כל כך מאוכזבים ממיכאלי: "רבים מאוד חושבים שהכישלון האמיתי של המפלגה הייתה בריחה מדרכו האמיתית של יצחק רבין, השלום. התרענו על כך בפני השרה מיכאלי, דיברנו על כך, שהיוזמה המדינית היא הלב של מפלגת העבודה, אבל לצערי הרב מיכאלי התחמקה מכך, סירבה לאמץ את הנושא המדיני כזהות העיקרית. תתפלאו, אבל הנושא המרכזי שמעסיק את המרכז שמאל הוא לא התחבורה הציבורית בשבת וגם לא הנושא המגדרי, אלא נושא השלום והיוזמה המדינית. אני יודע שהקונפליקט הזה והסכסוך הזה הוא חלק גדול מהבעיות שלנו".

"אם לא פנו למצביעים, כמו שאנחנו לא פנינו, ואמרנו דרכו של רבין לא סיסמה, דרכו של רבין היא שלום, לא עשינו את זה. אנשים ביקשו, אמרו 'אנחנו צריכים מוטיב מרכזי שמזהה אותנו ואנחנו גם מאמינים בו, לא רק ניהול הסכסוך אלא יוזמה מדינית'. זה הנושא העיקרי שלנו", הוסיף פעיל המפלגה.

לסיכום הוא אמר כי אינו יודע את מי היה מעמיד בראשות המפלגה, אך ציין כי "מבחינתי, מי שישים את היוזמה המדינית במרכז הקמפיין שלו יקבל את הקול שלי, את הקול של חלק גדול מאוד מחברי המפלגה ואנחנו יכולים להחזיר מצביעים לשעבר שזה הנושא שמעניין אותם. יוזמה מדינית שמגיעה למסקנות. אנחנו לא יכולים לוותר על התקווה לדור הבא, יוזמה מדינית חשובה גם למדינה אבל גם לזהות של מפלגת העבודה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm