על פי דיווחים שונים, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד העביר מסר לנתניהו דרך בכירים בליכוד, ובו הזהיר מפני מינוי של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר האוצר. "לא נהסס ונעמוד עם כל הכלים העומדים לרשותנו נגד מי שבא לפגוע בעובדים", ציין. 

מרכיבים קואליציה‎‎: סמוטריץ' דורש תיק בכיר, קרבות קשים על האוצר והדתות
"לא ניכנס לקואליציה בנפרד": המסר של בן גביר וסמוטריץ' לנתניהו  

יניב לוי, יו"ר אגף ההסברה, דוברות ופרסום בהסתדרות, שוחח הערב (שלישי) עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM, וניסה להסביר את המסר של בר-דוד: "שכחנו שהייתה כאן קורונה ולא היה כאן תקציב מספר שנים, שהשכר של העובד הישראלי קפא, ויש כאן קרוב למיליון איש שמרוויחים שכר של 5,300 שקל בחודש בלבד. לכן, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד העביר מסר לרה"מ שבשעה קשה זו העת לשיח".

"מי שתוקף את ההסתדרות השכם והערב זה חבר הכנסת סמוטריץ'. יחד עם זאת, הייתי שמח אם הוא היה מסתכל על התהליך שההסתדרות עברה בשנים האחרונות, ולהסתכל למציאות בעיניים", התייחס לוי למועמד לתפקיד שר האוצר הבא. 

הוא תקף את יו"ר הציונות הדתית: "המשק הישראלי נמצא במצב טוב, אפילו טוב מרוב מדינות העולם. אני לא מפחד מכלום כי מי שמפסיד בקרבות בין האוצר לבין ההסתדרות זה הציבור הישראלי והמשק הישראלי. סמוטריץ' רוצה לבטל את הזכות הדמוקרטית לשביתה, הוא רואה בכל עובד מאוגד סוג של אויב. חלק מהדברים שהוא אומר נכונים ללפני 20 ו־30 שנה".

"אם השר לעתיד סמוטריץ' היה נכנס ולומד את התפקיד ולא מאיים היינו יושבים בשקט. אם הוא היה לומד ולא מאיים - היה טוב לכולם. את מי הוא תוקף? את ארנון בר דוד? לא. הוא תוקף יותר ממיליון עובדים", הוסיף לוי.

לסיום, העביר יו"ר אגף ההסברה בהסתדרות מסר מאיים: "ארנון מוביל קו ברור ופייסני, אבל יחד עם זאת אנחנו לא נהסס לעמוד למען זכויות העובדים בישראל. אם לא נגיע להבנות ונביא בשורה ייתכן ונצא למאבק. אנחנו לא מחפשים קרבות, אנחנו מחפשים שהמשק הישראלי ימשיך לצעוד קדימה".