שר האוצר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טען הבוקר (רביעי) בגל"צ כי "יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז דורש להקים במשרד רה"מ יחידה שתפעל לחיזוק הזהות היהודית - זו יחידה נטו לטוהר הגזע. הם רוצים לבטל את חוק השבות". 

מעוז בתגובה טען כי "מי שקרא להוביל את החרדים במריצות למזבלה לא יטיף לנו מוסר על זהותה היהודית של המדינה. אביגדור, אני במקומך הייתי בולם פי לתקופה ארוכה. בלום פיך מדברי שנאה וארס כנגד כל דבר יהודי". 

פגישת נתניהו עם חבר הכנסת אבי מעוז (צילום: ללא קרדיט)
פגישת נתניהו עם חבר הכנסת אבי מעוז (צילום: ללא קרדיט)

דבריו של ליברמן מגיעים בעקבות פגישתו של מעוז אמש עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו כחלק מפגישות המשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד ומפלגות גוש הימין.

בתום הפגישה אמר מעוז: "הפגישה עם נתניהו הייתה עניינית וברוח טובה. הצגנו לראש הממשלה המיועד את תפיסת העולם שלנו לפיה יש צורך להוציא מיד את תכניות הלימוד האנטי ציוניות והאנטי יהודיות שהוחדרו למערכת החינוך, וכן את הצורך בחיזוק זהותה היהודית של המדינה. מקווים שבעז"ה תקום במהרה ממשלה יהודית ולאומית, ואני מאמין שמפלגת נעם תהיה חלק ממנה".

כזכור, מאז היוודע תוצאות הבחירות גורמים בגוש נתניהו ובהם מעוז מיהרו לצאת בשורת התבטאויות שעוררו חשש כבד אצל חלקים בציבור, בהם קהילת הלהט"ב. ביניהם היה גם מעוז, שאמר ביום שישי האחרון כי הממשלה החדשה "תבחן את האפשרות לבטל את מצעד הגאווה ולבטל הטבות וזכויות אחרות של קהילת הלהט"ב".

בהתבטאותו השנויה במחלוקת, הוסיף מעוז: "נבחן את ביטול מצעד הגאווה מבחינה משפטית. מי עושה בפרהסיה הציבורית מצעד שכל כולו פרובוקציות? אתה יודע כמה מצעד כזה בירושלים פוגע בנו?".

האגודה למען הלהט״ב מסרה בתגובה לדברים: ״כל ניסיון לפגיעה בזכויות להט״ב או במרקם החיים שלנו - בחקיקה, בתקציבים, בנהלים ובמדיניות שלטונית - יענה בתגובה ציבורית רחבה. ראש הממשלה הנבחר נתניהו, הכרזת ערב הבחירות: 'אהיה ראש הממשלה של כולם', ולכן חובת ההוכחה היא עליך. את ההתייחסות לאיומים מצד שותפיך הקואליציוניים לפגיעה ב"סטטוס קוו" של הקהילה הגאה אנו מצפים ומצפות שתעשה בפומבי, ולא כהדלפה מתוך שיחות סגורות״.

הצהרת בן גביר לפני פגישתו עם נתניהו