ח"כ יוליה מלינובסקי ממפלגת ישראל ביתנו שוחחה היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על תוצאות הבחירות והמאמצים בגוש נתניהו להקים ממשלה, חשפה כי קיבלה בעצמה פניות ממפלגת הליכוד וטענה:  אנחנו מקבלים שליחים, ואני יודעת שביבי מנסה בכל הכוח לברוח מהקואליציה המשיחית שבנה לעצמו".

בדבריה סיפרה מלינובסקי כי "יש פניות מצד הליכוד מאנשים מאוד מודאגים שם שלא רואים בעין טובה את מה שקורה, ומחפשים כל דרך להיפטר מהקיצוניים והמשיחיים ולהכניס כוחות אחרים לקואליציה. לא נהיה שם. אם נגיד שכן למרות שאין סיכוי, יהיו פה התפתחויות".

בהמשך, הוסיפה: "אני אף פעם לא מקליטה שיחות ואף פעם לא חושפת מקומות. אני לא מאלו שבאים לספר לחבר'ה, אבל לפני שנה באו אליי עם הצעה ובליכוד לא הכחישו. אנחנו מקבלים שליחים, ואני יודעת שביבי מנסה בכל הכוח לברוח מהקואליציה המשיחית שבנה לעצמו".

"העם אמר את דברו, זה מה שהובטח. עכשיו יש רוב לקואליציה של נתניהו כולל סמוטריץ', בן גביר, אבי מעוז, ושות'. אני אומרת שהם צריכים לבצע את מה שהבטיחו ולא לחפש דרך לברוח. אין מה לדבר, זה כמו שאז בכנסת הקודמת באו אליי בהצעה לעזוב את הקואליציה ולעבור לצד השני – הבטיחו לי כל שרה שאני ארצה ושריונים לשני קדנציות בליכוד.

"תראו, אני מדברת עם הרבה מאוד אנשים, אבל אני אף פעם לא מקליטה שיחות או חושפת מקורות. אני לא מאלו שרצים לספר לחבר'ה דברים שלא צריך. המוניטין שלי הוא הדבר הכי חשוב לי. חשפתי את זה, ובליכוד לא הכחישו. גם עכשיו אנחנו רואים את זה, אנחנו מקבלים שליחים. אני יודעת שיש שיחות וביבי מנסה לברוח בכל הכוח מהקואליציה המשיחית שבנה לעצמו.

"עכשיו, שהם יתמודדו עם מה שהם קיבלו. ליברמן אומר את זה בכל מקום, אתה פשוט לא הקשבת. זה גם פורסם לפני כמה ימים. אנחנו נהיה אופוזיציה עניינית ולוחמת – חיילים מעניינים אותי, האנשים העובדים מעניינים אותי. אנחנו נהיה מאוד ביקורתיים ועניינים, ואני לא ארמה את הבוחרים שלי". 

היא הוסיפה: "גם גנץ ולפיד קיבלו הצעות, זה פורסם בכלי תקשורת. מעבר לזה, אתה שמעת על קריאות של הנשיא לממשלת אחדות – זה לא בא משום מקום. זה לא בא מעצמו, יש לזה תשתית. אם נגיד שכן, ואנחנו לא נגיד את זה, יהיו התפתחויות". 

עוד אמרה: "אני יודעת שאצל בנימין נתניהו הכל כשר, ואין שום קווים אדומים אם זה למען האינטרסים האישיים שלו. נתניהו עושה את זה כדי להלחיץ את השותפים שלו שבאים בדרישות והוא לא אוהב את זה. הוא רוצה להקים ממשלת ימין על מלא. אל תתבלבלו. שיעשה מה שהוא רוצה – אנחנו נעשה הכל בכדי לעזור איפה שאפשר לעזור על פי האג'נדה שלנו עוד לא קמה ממשלה ומדברים על ביטול משחקי כדורגל בשבת, ביטול חוק השבות. דברים שמדאיגים אותי ברמה האישית והפוליטית". 

"אני תוהה ושואלת למה דרעי לא רוצה את משרד האוצר. הוא בורח ולא רוצה לקחת אחריות. זה מאוד מאפיין את חלק מהאנשים שם. קופת המדינה במצב מצוין, ואנחנו עשינו עבודה הכי טוב שיכולנו. עכשיו נטל ההוכחה על הקואליציה המסתמנת. בוא נראה איך הם יתמודדו עם האתגרים. אני כל הזמן שומעת תנו לנו מיליארד פה ואני לא שומעת על מנוע צמיחה – קופת המדינה זה כמו קופה בבית שלך. אם אתה לא ממלא אותה מתישהו זה יגמר. כרגע אני שומעת רק לקחת, ולא על איזשהו פרויקט לאומי. ליברמן ישרוד הוא איש ממושמע". 

איך תגיבו כשהקואליציה החדשה תתנהג אליכם בדורסנות? 
"אני לא חושבת שדרסנו אף אחד. זה הכל פסיכולוגי. הם רצו להיות ילד כאפות וככה ההתנהגות. אני לא צריכה שום דבר בשביל להיות פרלמנטרית - יש לי את הכלים שלי ואת הפלטפורמה. אני ישבתי בחוקים שאני טיפלתי בהם שעות. ברשותכם, אני מציעה שתי הצעות חוק – הראשונה היא שרק יהודי יהיה חייב להתגייס לצה"ל, והשאר יתגייסו על פי רצונם. ההצעה השנייה היא שאת מיסי המדינה ישלמו רק אלו שהם יהודים מלא מלא. לגביי סעיף הנכד – פגישה בחוק השבות זו פגיעה ביסודות המדינה". 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm