העובדה שתוצאות הבחירות הסופיות הוגשו היום (רביעי) לנשיא המדינה יצחק הרצוג, לא גרמה לסיום העימותים בין המחנות הפוליטיים, והצייצנים בטוויטר. בן כספית וינון מגל שוחחו עם הפרשן אלדד יניב על  האירועים האחרונים במערכת הפוליטית. הוא נשאל ב-103FM האם ההפסד הוציא ממנו משהו אחר - והשיב: "לא. ממש לא. תראה, כל עוד אנחנו נאבקנו בביבי כדי לנצח אותו בבחירות ולהוריד אותו זה היה לגיטימי להגיד רק לא ביבי. כשאתה נאבק נגדו בפוליטיקה זה בסדר גמור. הייתה פה ממשלת שינוי, נאבקנו בעד השינוי, ולא נאבקנו רק בכדי להוריד את ביבי מהשלטון".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הוא הוסיף: "אחרי שנה, אפשר להקריא את ההישגים של הממשלה מפה ועד להודעה חדשה, אבל אם אתה שואל אותי מה ההישג הכי גדול שהממשלה הזו עשתה בשנה האחרונה אז היא לא השיגה כלום. אני מצטער. היא לא התחילה לטפל ביוקר המחיה, לא ביוקר הדיור, במשילות, ברפורמה המשפטית". אלדד המשיך ותהה - "ממתי אנחנו מתנגדים לחוק יסוד החקיקה? זה חוק ששמאלנים הניחו אותו בזמן ממשלת רבין. ממתי אנחנו מתנגדים לזה? פסקת התגברות זה חלק מחוק יסוד החקיקה".

לדבריו, אנחנו לא יכולים להתלונן על מי שעושה את זה – אלא ללמוד לשתף פעולה. "אנחנו הקמנו ממשלת שינוי, אבל המשכנו להפגין על הגשרים נגד נתניהו, להגיד לו לך, אפילו שהוא כבר הלך. ממשלה ששלטה שנה הייתה צריכה לנהל מערכת בחירות שאומרת משהו אחר", אמר.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

אני מכיר אותך 20-30 שנה ויש לי סחרחורת מפניות הפרסה האלה. 
"תעצור. בוא נדבר על סחרחורת. התחלת, אני אענה. אני לא משנה את דעתי, אני נאבק נגד נתניהו מ־2010, אבל יש הבדל בין להיאבק מולו על הרעיונות שלנו לבין להיאבק כדי שיוגש נגדו כתב אישום. אתה הלכת לאיבוד, אתה בן אדם שלא בימין ולא בשמאל – אתה נתקעת במקום, תשלח לי, אתה נהייתה שופר. תשדירי בחירות של מפלגות? אתה עיתונאי בן אדם".

"אין לי מושג על מה אתה מדבר. יכול להיות ששמת משקפיים שרואים הכל וורוד. הם מדברים על פסקת התגברות בזק שיכולה להתגבר גם על החלטות אחרות של בג"ץ – מה שהם רוצים זו דחייה או ביטול של משפט נתניהו, ואתה יודע את זה. המחנה שלנו מקבל את תוצאות הבחירות ומרכין את ראשו. אתה משתף איתם פעולה ומתהפך בפעם ה־40 אלף ואני לא מבין למה. אין שום קשר בין השמאל לבין רק לא ביבי – השמאל מת. אני כותב על זה כבר 15 שנה. יש אנשים שהיו ליד ביבי ויודעים שהוא חושב רק על עצמו", סיכם, "אני לא בעד לשבת עם ביבי, אבל במסגרת כללי המשחק  - שופטים קבעו שהוא יכול להיות ראש ממשלה".

ואני חלקתי עליהם? 
"בן כספית, לי לא קוראים יאיר לפיד וציפי לבני. תראה, המשפט מתנהל, הוא עדיין מתקיים".

אז מה אתה רוצה מהחיים שלנו? מה אתה רוצה?
"אתה שלחת את המפיקים שלך להתחנן אליי לעלות לשידור. אתה שואל מה אני רוצה מהמחנה? אני רוצה מהמחנה לחזור להיות מחנה אידיאולוגי, שמבין שנתניהו ניצח בבחירות בלי לאיים לרדת מהארץ. מעבר לזה, איך אנחנו יכולים לכנות את החרדים מוטציות? אנחנו רצינו שהחרדים יצטרפו לגוש שלנו אז למה אנחנו מכנים אותם ככה?". 

יניב הוסיף: "המחנה שלנו מקבל את תוצאות את תוצאות הבחירות. החרדים הם האחים שלנו, הם ישראלים, אנחנו בסך הכל חושבים שלהגדיל להם את הקצבאות זו טעות. אתה מעליל על המחנה שלנו עלילות דם. זה מה שאתה עושה. אני מצפה ממך לנהל שיחה. אני כתבתי ב־2009 ספרון שנקרא 'השמאל הלאומי'. אנחנו לא היינו ולא נהיה מדינת כל לאומה. זה לא יקרה".

"כשאנחנו נחזור לערכים הסוציאליים שלנו – למחנה השני יש מנהיג כי הוא משרת אותם בתפיסה שלהם הם קבוצה שמאמינה שמדינת ישראל קודם כל ולפני הכל יהודית. הסיפור של השמאל הוא אחר וצריך לחזור לספר אותו. אין לנו סיפור אלטרנטיבי, אין למדינת ישראל זכות להתקיים במזרח התיכון אם היא רק מגנה על הדמוקרטיה", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: עדן בן ארי, 103fm