נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ערך היום (רביעי) את סבב ההתייעצויות המסורתי במשכנו לקראת הענקת המנדט להרכבת הממשלה.

הממשל האמריקאי מודאג מבחירת בן גביר לכנסת; כך הגיב הנשיא הרצוג
ברקע תוצאות הבחירות: "הרצוג העביר מסר מרגיע למנהיגי ערב"

בין המפלגות עמם שוחח הרצוג הייתה ש"ס, ובסיום השיחה אמר לחברי הכנסת מטעם המפלגה כי "יש נושא אחד שלא אמרתי - תהיה לכם בעיה עם הר הבית. זה נושא קריטי. אני יודע אבל יש לכם שותף שכל העולם מסביבנו חרד. אני גם אמרתי לו את זה בינינו זה באמת לא לפרסום. לא רוצה לעשות צרות". דבריו של הרצוג ככל הנראה נוגעים ליו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר.

מטעם הנשיא נמסר: "הנשיא הציג בפני נציגי סיעת ש״ס פניות שקיבל ובהם דאגה לגבי עמדותיו של ח״כ איתמר בן גביר בנושאים מסוימים. בשיחה הדגיש הנשיא את האחריות המוטלת על כלל נבחרי הציבור. במסגרת שיחותיו עם כלל ראשי הסיעות ביום חמישי האחרון, התקשר הנשיא גם לח״כ בן גביר, ובשיחה פתוחה וכנה, העלה גם בפניו את הנושא". 

ח"כ בן גביר מסר: "הנשיא יצחק הרצוג ואני מקיימים שיחות רבות ופוריות בשבועות האחרונים. לא אחת ציין בפני הנשיא כי ההיכרות הקרובה עם דעותיי ותוכניותיי הצליחה לסחוף מאות אלפים בישראל וכי הוא סמוך ובטוח שאם אדבר עם העולם יבינו ויכירו שאני לא מכליל את כל הערבים. אגב בעקבות השיחות עם הנשיא התחלתי להיפגש עם דיפלומטיים ואפעל להסביר עמדות עוצמה יהודית  בעולם כולו".

כזכור, באתר "וואלה!" דווח מוקדם יותר החודש כי פקידים אמריקאים בכירים אמרו שממשלו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אינו צפוי לעבוד עם יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, לאחר שהאחרון יתמנה לשר בממשלה שיקים בנימין נתניהו. שר החוץ האמריקאי אנטוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן רמזו במהלך פגישותיהם עם הנשיא הרצוג בשבוע שעבר בוושינגטון כי קיימת האפשרות שממשל ביידן לא יעבוד עם בן גביר ועם גורמי ימין קיצוני אחרים שיהיו בעלי תפקידים בממשלה.

בכירים ישראלים ואמריקאים אמרו כי בלינקן וסאליבן ציינו שממשל ביידן יעבוד עם הממשלה הנבחרת בישראל אבל ייתכן כי יתקשה לעבוד עם פוליטיקאים ספציפיים אותם לא ציינו בשמותיהם. הפקידים אמרו כי לא התקבלה עדיין החלטה רשמית לגבי בן גביר, אך ציינו כי בדיונים שהתקיימו בנושא לפני הבחירות הכוונה הייתה לא לעבוד איתו אם ימונה כשר בממשלה.