יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר ספג היום (חמישי) קריאות בוז מהנוכחים באזכרה לזכרו של הרב כהנא לאחר שטען בנאומו כי אינו מסכים עם חלק ממשנתו.

הרצוג הוקלט בהתבטאות חריגה על בן גביר: "כל העולם חרד ממנו" | האזינו
"הגיע זמן התשלום של נתניהו": רה"מ המיועד ימנה את ח"כ בן גביר לשר בכיר?  

שעות לפני הטקס, פרסם בן גביר את הנאום אותו נשא באירוע, בו הוא ציין את אהבתו הרבה של כהנה לישראל, אך יחד עם זאת גם הדגיש את חוסר הסכמתו עם כהנא במספר נושאים שונים.

"נער הייתי וגם בגרתי ומאז הייתי בן 16, כל שנה הגעתי לאזכרה כאן להוקיר ולהכיר את מי שנרצח על קידוש השם. את מי שפעל למען יהודי ברית המועצות ודאג לפעול לפתיחת מסך הברזל, את מי שנלחם באנטישמיות נגד יהודים בארצות הברית ופעל לחוקק חוק עונש מוות למחבלים", נכתב בפתח נאומו. 

הוא מוסיף בנוגע להשפעתו של כהנא על חייו: "אני חייב לרב כהנא את זה שחזרתי בתשובה והתחלתי ללמוד בישיבה שהקים. אמנם זה קרה לאחר שנרצח ולצערי לא זכיתי להכירו, אבל זכיתי ללמוד את כתביו ושיעוריו ולהיות בישיבה עם הרבה אהבה לכל אחד: קיבוץ גלויות אמיתי".

כאמור, בן גביר מדגיש בנאומו את חוסר הסכמתו עם כהנא בחלק מהנושאים: "זה לא סוד שהיום אני לא הרב כהנא ולא תומך בגירוש כל הערבים, ולא אחוקק חוקים לחופי ים נפרדים, אם כי ודאי שנפעל ונעשה למען גירוש מחבלים מהארץ, למען צביונה היהודי של ישראל. למען ההתיישבות והזהות היהודית. אבל נדמה לי שגולת הכותרת של הרב כהנא הייתה אהבה. אהבת ישראל בלי חשבון בלי פשרות מבלי שום שיקול אחר".

יו"ר עוצמה יהודית שצפוי ככל הנראה להיכנס למשרד לביטחון פנים, ניצל את ההזדמנות כדי לסמן את מטרותיו בתפקיד: "התפקיד שלי והיעוד שלקחתי על עצמי מאז גיל 14, לפעול באהבת ישראל, למען כל יהודי שנמצא בצרה. אם בנגב מרביצים לבנות יהודית - צריך להפסיק את זה. אם ביהודה ושומרון זורקים על חיילים ושוטרים שלנו אבנים ובקבוקי תבערה צריך לאפשר להם להגיב".

"אם משפחה מפחדת ללכת לכותל כי זה מסוכן , זה צריך להסתיים. אהבת ישראל כוללת את חובתנו לדאוג להיות עם חופשי בארצנו, בלי פחד עם זקיפות קומה ואהבה עצומה", הוסיף.