יו"ר ש"ס אריה דרעי הודיע הבוקר (ראשון) ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו כי בכוונתו לכהן כשר האוצר בממשלה שתוקם, לאחר שנתניהו יקבל את המנדט להרכבתה מנשיא המדינה יצחק הרצוג. ההחלטה התקבלה כבר במוצאי שבת, אך את ההודעה הוא מסר לנתניהו הבוקר.

גורמים בציונות הדתית הגיבו לדרישתו של יו"ר ש"ס לתיק האוצר ומסרו: "בצלאל סמוטריץ׳ הוא שר הבטחון הבא של מדינת ישראל. הציונות הדתית תדרוש את תיקי הביטחון, החינוך והדתות, וכן הסכמים קואליציוניים מפורטים כולל סיכומים תקציביים כדי להבטיח את החזרת הביטחון האישי, תיקון מערכת המשפט, הסדרת ההתיישבות וחיזוק הזהות היהודית של המדינה".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

כבר בשבוע שעבר נראה היה כי משרד האוצר יעבור לידיו של יו"ר ש"ס, כאשר התכנון בליכוד היה להציע לסמוטריץ' את תיק הפנים, כך שמשרד הביטחון ישאר בידם. אתמול התכנסה מועצת חכמי התורה ואישרה את המהלך. שר הפנים לשעבר סקר בפני מועצת חכמי התורה בצורה מפורטת את המשא ומתן ודרישות ש״ס להצטרפות לקואליציה בראשות נתניהו, ואת כל סעיפי הדרישות של המפלגה.

בשלב זה, נתניהו נצמד ללו"ז שבנה לעצמו בתחילת המו"מ. הוא מעוניין לסגור בהקדם הסכמים קואליציוניים עם יהדות התורה וש"ס ולאחר מכן יתפנה להתקדם עם הציונות הדתית. בתוך כך, עם עוצמה יהודית סוכמו מרבית הפרטים.

הערב בשעה 19:0 צוותי הליכוד ויהדות התורה יפגשו שוב, בניסיון להתקדם גם בסוגיית התפקידים, אבל יותר חשוב - בסוגיות המהותיות, כמו החינוך ועוד. זאת אחרי שאמש חברי יהדות התורה שידרו סקפטיות בנוגע לכוונות נתניהו לסגור הכל באופן מהיר.