התבטאותו של הרב הראשי הספרדי, הרב יצחק יוסף, בעד פסקת התגברות, עוררה סערה במערכת הפוליטית. שר האוצר, אביגדור ליברמן, צייץ הבוקר (ראשון) ביקורת חריפה נגד הרב יוסף.

"הרב הראשי מתפקד כפוליטיקאי ראשי. הקריאות החוזרות ונשנות מצד הרב הראשי, יצחק יוסף, בדבר החלטות פוליטיות, הן לא פחות ממקוממות. יוסף שקרא אמש לחוקק את פסקת ההתגברות, שהוא חוק שנוי במחלוקת, חוטא באופן מלא לתפקידו שאמור להיות נקי מפוליטיקה ומסחטנות זרה. זהו לא ניסיון ההתערבות הראשון של הרב הראשי, שרק לפני מספר ימים גם התערב במו״מ הקואליציוני וקרא להגדיל פי שלושה וארבעה את קצבת האברכים, ולכן אני קורא לראש הממשלה להשהות אותו לאלתר ולאחר הליך השימוע גם לפטרו, וזאת עוד לפני הקמת ממשלה חדשה", צייץ ליברמן.

יו"ר יהדות התורה, הרב יצחק גולדקנופף, תקף את ליברמן בחזרה: "אני מביע מחאה חריפה על דברי הבלע של שר האוצר היוצא כנגד הראש״ל מרן הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א. האיש שחירף גידף והסית נגד ציבור שלם, לא יגביל את חופש הביטוי של אחרים ובוודאי לא של רב בישראל. אני מזכיר למר ליברמן שהבחירות כבר הסתיימו, בימים המעטים שנותרו לך במשרד האוצר, נסה למזער ולו במעט את הנזקים שחוללת בכהונתך הקצרה, במקום לעורר פרובוקציות מיותרות".