חבר הכנסת משה קינלי טורפז (יש עתיד) שוחח היום (ראשון) עם גדי נס בתוכניתו ב-104.5FM, והתייחס להליכה המסתמנת של מפלגתו אל האופוזיציה: "הייתה קואליציה שיוסדה על ידי ראש הממשלה לפיד בצורה טובה, ועשתה דברים טובים. אנחנו הולכים לאופוזיציה אחרי הפסד לא קל".

דרעי הודיע על רצונו באוצר, בציונות הדתית משוכנעים: סמוטריץ' יהיה שר הביטחון

"ראש הממשלה לפיד יוביל את האופוזיציה הזאת ואנחנו נעשה הכל כדי לקצר את ימיה של הממשלה הזו. נביא את קולם של הליברלים אל הכנסת. נשמיע קול מתון של חיבורים, אבל גם נילחם בממשלה הבאה כדי שנצליח להפיל אותה בהקדם", הוסיף. 

כשנשאל האם לדעתו הממשלה תחזיק מעמד עד לסוף כהונתה, השיב: "הכל יכול להיות, אבל במדינת ישראל בדרך כלל הקואליציות מפילות את עצמן. אבל אם יבואו אתגרים, ואני צופה כאלו מצידם של סמוטריץ' ובן גביר, יהיו לממשלה הזו גם אתגרים פנימיים רבים". עוד הוא הוסיף כי "אנחנו נעשה הכל כדי לחזור לשלטון ולהביא חזרה את הקול המתון והליברלי".

הוא תקף את הרעיון של פסקת ההתגברות ברוב של 61: "פגיעה אנושה במערכת המשפט, נעשה הכל כדי שזה לא יקרה. הרשות השופטת בישראל ובג"ץ מיעטו להתערב בהחלטות חקיקה, בממוצע עשו זאת פעם בשנה. אנחנו צריכים גורם מאזן. זה לא עניין של ימין ושמאל ולא של מחנה כזה או אחר. ביקורת היא בהחלט אפשרית, ועם זאת אנחנו צריכים את הרשות עצמאית".

כמו כן פרסמה יש עתיד תגובה להטלת המנדט על נתניהו: "יום שחור לדמוקרטיה הישראלית בו ראש הממשלה המיועד סחיט בפני שותפיו, שכל מטרתם המשותפת היא לחלץ אותו ממשפטו ולהחזיר את מדינת ישראל אחורה. לעולם לא נוותר על המדינה שלנו, על ערכיה הליברליים ולא ניתן שייפגעו בעתיד ילדינו - נילחם מאוחדים בכנסת, בכיכרות, בגשרים עד שנחליף את ממשלת ההרס בממשלה השינוי".