המשא ומתן הקואליציוני בניסיון להקים את ממשלת נתניהו הבאה נמשך, אך בימים האחרונים נראה כי העסק תקוע במידה מסוימת. הסיבה העיקרית לכך היא המגעים בין בנימין נתניהו לבצלאל סמוטריץ', זאת לאחר שיו"ר ש"ס אריה דרעי דורש לקבל את תיק האוצר, ונתניהו מסרב למנות את סמוטריץ' לתפקיד שר הביטחון. 

בעוצמה יהודית מגנים על סמוטריץ': "חלק ניכר משרי הביטחון לא עשו צבא"

טל שלו, הפרשנית הפוליטית של "וואלה"!", שוחחה היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, והתייחסה לדברים: "זה תקוע בגלל סמוטריץ', הוא ממשיך להתעקש 'אם דרעי אוצר, אני רק ביטחון', אבל בליכוד מאוד לא רוצים לתת לו תיק בכיר, במיוחד לא את תיק הביטחון, אז מנסים לדחוף אותו לתיקים אחרים".

היא ציינה כי שר התחבורה לשעבר מסרב גם להתפשר על תיק המשפטים: מוקד הלחץ היום הוא על המשפטים, אך כלום לא עוזר. זה למעשה משפיע על כל שאר השיחות, כי כל עוד הדבר הזה לא נפתר - אי אפשר להתקדם משמעותית גם עם שאר המפלגות". 

"סמוטריץ' חש שהוא קצת בנתק, אפילו ממודר על ידי נתניהו - הם לא דיברו מאז יום רביעי. הוא מנסה לעשות שריר לנתניהו, וזה יכול לגלגל אותנו ממש לרגע האחרון, זה יכול בהחלט לעכב את המשא ומתן ומישהו בסוף יצטרך למצמץ", הוסיפה.

שלו העלתה את האפשרות לתיאום שקיים במגעים בין נתניהו לדרעי: "יש חשד שיש פה איזה טקטיקה מתואמת של דרעי עם נתניהו - אנחנו גם יודעים שנתניהו הוא זה שביקש מדרעי לקחת את האוצר, אבל דרעי אמר בשיחות סגורות שהוא רציני בנוגע לתיק הזה. האם זה יכול להשתנות? בהחלט. אני לא אופתע אם ברגע האחרון זה ישתנה ואם סמוטריץ' בסוף ימצא את עצמו במשרד האוצר".

היא הזכירה כי למעשה מדובר במאבק משולב בין סמוטריץ' ליו"ר ש"ס לשעבר, ולא רק על תיק האוצר: "צריך לזכור שסמוטריץ' ודרעי מתווכחים לא רק על האוצר, אלא גם על תיק הדתות. העסקה שתושלם בסוף תכלול גם את משרד האוצר וגם את משרד הדתות. זה למעשה מה שיפתור את הפלונטר".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103FM.