שרת המדע והטכנולוגיה אורית פרקש הכהן ('המחנה הממלכתי') שוחחה היום (שלישי) עם בן כספית ופרופ' אריה אלדד בתכניתם ב-103FM ברקע האפשרות שיו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ייכנס לקואליציה ויישאר שר ביטחון ובכך "למתן" את הממשלה שעומדת לקום, וכן - להוריד את יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' מדרישתו לתיק.

גנץ יישאר שר הביטחון? יוזמה חדשה בקואליציה לסיכול מינוי סמוטריץ'
גנץ יכנס לממשלת נתניהו? חבר בקואליציה המסתמנת בתשובה נחרצת

"נחיה ונראה, אני לא חלק מהמו"מ הקואליציוני, אני מהמחנה הממלכתי ונראה מה ילד יום. אני יודעת ששר הביטחון מודאג ממינוי אפשרי של סמוטריץ', אנחנו בתקופה ביטחונית, אסטרטגית, מדינית מהמורכבות שמדינת ישראל ידעה", ציינה פרקש-הכהן. "גם בהיבט הגרעין, גם באלימות כמובן ובטרור שרק היום חווינו כמותו. בעניין הזה זה מאוד חשוב מי ישב על הכיסא הזה. אני רוצה לשמוע הדלפות מהמו"מ של הליכוד איך הם מכניסים לקווי היסוד של הממשלה שלהם חינוך חינם מגיל 0 עד 3 לזוגות עובדים, כמו שנתניהו הרבה בסרטונים המבוימים היטב. על זה אני רוצה לשמוע, על הזוגות הצעירים שלנו, פחות על הדברים האחרים".

אורית פרקש הכהן (צילום: חיים צח לע''מ)
אורית פרקש הכהן (צילום: חיים צח לע''מ)

שרת המדע והטכנולוגיה נשאלה בהמשך לדברים האם מפלגתה תשב באופוזיציה, וענתה כי "אנחנו נהיה באופוזיציה, לדעתי חושבים מי כל הזמן הפיץ את השמועה שאנחנו כביכול מצטרפים לממשלה, נראה לי דיי ברור שזה בא מצדו של הליכוד שרוצה לרכך את השותפים הקואליציוניים שלו, זה כאילו לקרוץ שיש כאן אלטרנטיבה", הסבירה. "מה נעשה בממשלה כזו? אני מדברת בדאגה, גם כשהתרגשתי, השבעה חמישית וצריך לציין לשבח את הבעל שלי שאמר 'אני אגיע בפעם החמישית', לא הרבה בני זוג שרדו את ההשבעה החמישית. אבל אני מודאגת. זה באמת אירוע מרגש אבל אני כן דואגת. זה גם מראה כמה חשוב מי ישב במשרד הביטחון". 

עוד התייחסה פרקש-הכהן לפיגוע שאירע מוקדם יותר באריאל: "זה יום קשה, משפיע על ההתנהלות, שלושה נפגעים, שמעתי אתה פרטים על אחד מהם שהותר לפרסום, תמיר אביחי. באמת קורע את הלב. האירוע בחקירה, שר הביטחון עוסק בזה ממש ברגעים אלה. אני מניחה שכשכל הפרטים יצאו נהיה יותר חכמים. אין לי מה להגיד כרגע על אירוע בבדיקה, הנסיבות שלו נלמדות. אני מבינה שמי שירה היו לוחמים שחלקם היו בחופשות, טוב שזה לפחות נעצר והמחבל נוטרל". 

שרת המדע והטכנולוגיה דיברה על החלטתו של ה-FBI לפתוח בחקירה לבירור נסיבות מותה של העיתונאית שירין אבו-עאקלה ותגובתו של שר הביטחון שטען כי מדובר בטעות קשה: "בני גנץ העביר את המסר לקולגות שלו בארה"ב, מהבחינה הזו בסוף אנחנו מחויבים לגבות ולתת גיבוי מלא לחיילי צה"ל שפועלים להגן על כל אזרח ישראלי, ומסכנים את חייהם. בסוף הדבר הזה נעשה באירוע של חילופי ירי כשירו למקורות אש, חיילי צה"ל מילאו את תפקידם. בוצעה חקירה משמעותית ושקופה מול האמריקאים. מבחינתנו יש כאן התערבות בוטה בהתנהלות הפנימית שלנו, אנחנו לא ניתן לכך שלא יגבו את חיילי צה"ל".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM