עם כניסתן של המפלגות החרדיות חזרה לממשלה, נטען כי הן תבצענה שינויים במשרד לשירותי דת שעבר תהפוכות עם כניסתו של שר הדתות הקודם מתן כהנא. סביב הנושא הזה שוחח גדי נס, בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM, עם ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) יו"ר הוועדה לשירותי דת לשעבר. 

תחילה היא הביעה חשש מהיוזמות החרדיות ותקפה בחריפות את הממשלה הנכנסת: "אני באמת מוטרדת ממה שקורה, על זה שאנחנו מדינה יהודית ודמוקרטית אין ערעור. זה שכרגע מנסים ליחצ"ן את זה ולקחת למקומות לא ראויים בעיני זו בעיה מאוד גדולה. מה שאנחנו רואים פה במיוחד במשא ומתן הקואליציוני שמי שמנהל את המשא ומתן זה הרבנים, רב ראשי שהוא עובד ציבור מתערב באופן אקטיבי בחלוקת תיקים במשא ומתן הקוליאציוני. זה מזכיר לי את האייתוללות עסקני הדת שמתערבים בפוליטיקה, עסקני הדת צריך להיות את הדרך שלהם ואת העניניים שלהם ובזה הם צריכים להתעסק אבל ככה זה נראה, ככה זה מתנהל הפוליטיקאים מקבלים הנחיות לגבי עתיד מדינת ישראל מבחינה כלכלית ביטחונית חברתית מהרבנים. לרבנים יש להם מקום מכובד, והם צריכים להיות בנושאים הזה, אבל אסור להם להתעסק בנושאים החברתיים שלנו שיתעסקו במה שתחת סמכותם".

צביון יהודי? על כך הגיבה ואמרה, "לגבי הגעוואלד על צביון, יהודים במדינת ישראל? זה לוקח אותנו ליהודים סוג א' יהודים סוג ב' מי יותר יהודי מי פחות יהודי. כשאני שומעת במשא ומתן הם רוצים לבטל את חוק השבות שזה אבן היסוד של מדינת ישראל, שהם רוצים לחוקק חוק מי הוא יהודי, כאילו ככה זה לא ברור. רב ראשי בישראל לוחש ואומר איזה תיקים אריה דרעי צריך לקחת תיקים, אם אתה תגיד לי שזה לא אייתוללות? הרצל היה איש חכם, הוא כתב שעסקני הדת לא צריכים להתערב בענייני מדינה, הם צריכים להיות במקום שלהם, אז כרגע אנחנו רואים פה שיבוש לחלוטין של כל עקרונות המדינה".

על המשא ומתון הקואליציוני אמרה: "מה שאני רואה בכל המשא ומתן הזה, רוצים רק לקחת, אני לא שומעת מה הם רוצים לתת, מהם מנופי הצמיחה? מיליארדים לפה ומיליארדים לשם, והם לוקחים אותנו שנות דור אחורה, זה מאוד מטריד אותי. אתמול ראיתי את דרעי לוחש שם משהו עם בני גנץ, אז הייתי שמה לב מה שקורה שם, עם סמוטריץ' ובן גביר, יכול להיות שיש משהו מאחורי הקלעים שאנחנו לא יודעים. לכל השחקנים בזירה שם רציתם להקים ממשלה מלא מלא מהר מהר, ואיכשהו זה משתבש לכם, נתניהו משחק את המשחקים. ליברמן הוא כל כך ממלכתי, הוא חתם על הצו להורדת מכסים, חתם על הצו להורדת מחירי הדלק. הוא ממשיך לעבוד, וזה לא משהו אישי בשבילו. הוא הוריד את המכסים והמחירים זה לכולנו, איך שאני מכירה את ליברמן הוא יעביר את השרביט בצורה מסודרת לכל מי שירצה".