האם בנימין נתניהו יימנע מלהעביר את תיק הביטחון לידיים של בצלאל סמוטריץ'? הערב (רביעי) דווח בחדשות 12 כי הלחץ האמריקאי על נתניהו נמשך, כאשר אתמול הוא נפגש עם שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס. 

על פי הדיווח, במהלך הפגישה, בה נכח גם שגריר ישראל בארה"ב לשעבר רון דרמר, אמר ניידס כי "מינוי שר הביטחון צריך להתבצע בזהירות ובשיקול דעת ובאופן שיקח בחשבון את מערכת היחסים האינטימית בין ישראל לארה"ב". ניידס לא נקב בשמו של בן גביר או סמטריץ' אבל הבהיר כי ארה"ב מצפה שהמינוי יהיה זהיר ומחושב. הפגישה לא דווחה לתקשורת על ידי אף צד.

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בלשכתו של נתניהו אישרו כי הפגישה אכן התקיימה, אך הכחישו את הנאמר בה. משגרירות ארה"ב בישראל נמסר: "לא מתייחסים לתוכנן של שיחות דיפלומטיות סגורות".

בציונות הדתית הגיבו לדיווח לפיו שגריר ארה"ב נפגש עם בנימין נתניהו בניסיון להשפיע על זהות שר הביטחון הבא ומסרו: "יש לנו הרבה כבוד והערכה לבעלת בריתנו ארה"ב , אך גם ממשל ביידן צריך לכבד את הדמוקרטיה הישראלית ולא להתערב בהקמת ממשלה נבחרת. מדינה ריבונית לא יכולה להסכים לתכתיבים זרים שיסכנו את ביטחון ישראל ויפגעו בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".

כמו כן, דווח כי אירעה אמש שיחה בין סמוטריץ' לנתניהו, בה אמר האחרון: "אל תשכח שבזכותי התאחדת עם בן גביר ויש לך 14 מנדטים", אך סמוטריץ' לא נשאר חייב, וטען כי הוא זה שהוביל להפלת הממשלה: "אל תשכח שבזכותי סילמן עזבה את הקואליציה, ובזכות ההתנגדות שלי השותפות עם רע״ם הפכה לא לגיטימית".

בפגישה לפי הדיווח, נתניהו הציע לסמוטריץ' להקים ממשלה באופן מיידי כדי לנצל את חלון ההזדמנויות לאישור ההתיישבות הצעירה: "נוכח המצב המדיני והביטחוני, אין שום סיבה לבזבז אף רגע על ג'ובים במקום לנצל את ההזדמנות".

לאחר הפרטים מהליכוד גורמים בציונות הדתית תקפו: "מוטרדים מהדיווחים על כך שנתניהו מתנגד למינוי של סמוטריץ׳ בשל הלחץ של ממשל ביידן והחשש שיוביל מדיניות תקיפה כנגד הטרור והרשות הפלשתינית ויפעל להסדרת ההתיישבות, למניעת ההשתלטות של הרשות על השטחים הפתוחים ולתנופת בניה ביו״ש. לא נסכים לכניעה לתכתיבים זרים ולחזרה למדיניות של 'הקפאת הבניה' בהתיישבות של נתניהו ב-2010-2009".