במרצ התייחסו הבוקר (חמישי) לפרסומים לפיהם יו"ר המפלגה, זהבה גלאון, צפויה להתפטר מתפקידה בשבוע הבא. בהודעה מטעם מרצ נמסר, כי "בשבוע הבא תתכנס הנהלת מרצ ובה זהבה גלאון תודיע על המשך דרכה. בכל מקרה גלאון תישאר בתפקידה לפחות עד סוף השנה ותמשיך לסייע ולפעול בענייני מרצ". השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג', שוחח על הדברים עם בן כספית וינון מגל ב-103FM.

"קריסת מרצ היא שבר עמוק": ותיקי המפלגה מנתחים את הסיבות לנפילתה

"הפרישה של זהבה עצובה, הכי עצובה לי", אמר בפתח דבריו, "זהבה גילתה בגרות ואחריות, בעיניי היא גיבורה על שהסכימה לחזור ולהנהיג את המפלגה. המפלגה הייתה במצב מאוד גרוע, והיא הסכימה להחזיר עטרה ליושנה. אני מאוד מצטער מהתוצאה, במיוחד בגלל זהבה במובן האישי". 

כשנשאל על מי הוא כועס על כך שמרצ לא עברה את אחוז החסימה, השיב: "על עצמי, עלינו. מאז שאני בפוליטיקה שמענו זאב זאב, ובסוף הזאב הגיע ולקח אותנו. המציאות השתנה ואנחנו לא השתנינו מספיק. העניין של שמאל וימין הטשטש לטובת השאלה כן ביבי או לא ביבי, ששמה את כל האג'נדות בצד. שכחנו איפה אנחנו". 

על השאלה האם אולי אין כבר לקוחות לרעיונות שלהם, ענה: "רוב אזרחי ישראל רוצים פתרון מדיני חד וחלק ומדינה שקיתה ושוויונית. עם זאת, יש אנשים שידעו לשווק רעיונות ודיבורים כאלה שהשפיעו לרגע על המצביע, ועל המצביע הצעיר במיוחד".

"אני לא מודאג מבן גביר, בעיניי הוא פוליטיקאי מתחיל. המציאות יותר חזקה ממנו. הנייר סופג את הכול, זה הכי קל, אבל עכשיו צריך להקים ממשלה והמצב הרבה יותר מורכב מביבי, בן גביר או פריג'. יש עם פלסטיני שצריך לתת לו פתרון, אי אפשר להתחיל להתעלם", הבהיר.

בהמשך, התייחס פריג' להמשך דרכה הפוליטית של מרצ והצהיר כי היא סיימה את דרכה, "בית לא ניתן לשקם, צריך להקים בית חדש. הבית הזה צריך לכלול בתוכו את כל מי שמאמין ברעיון של שמאל ליברלי ובפתרון שתי המדינות. גם מפלגת העבודה סיימה את תפקידה ההיסטורי".

"הדינמיקה משתנה, צריך שהתנועה החדשה תהיה פתוחה ועם רוח צעירה שמאמינה שאפשר עדיין לשנות. יש כל מיני מגעים לזה, עדיין לא יודעים בהובלת מי. ברגע שיש דמות סוחבת, אתה גם יכול לגבש רעיון ולהעביר אותו הלאה. כרגע, בצד שלנו, במחנה הרק לא ביבי, אין עדיין דמות שמסוגלת לרכז בתוכה את כל זה".  

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103FM