המשא ומתן הקואליציוני נמשך כל העת, אך מי שנראה כי נמצאים מחוץ למעגל הידיעה הם דווקא חברי הכנסת מהסיעה הגדולה ביותר - הליכוד. הבוקר (חמישי) שוחחה חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן עם סיון כהן וגדעון אוקו ב-103FM והתייחסה לסיטואציה: "לרוב חברי הליכוד אין מושג מה קורה, אבל יושבים ומחכים. זה יפה בעיניי".

בפתח דבריה אמרה דיסטל-אטבריאן: "זה לא כמו שזה נראה מבחוץ. אני שם, נכון, אני בכנסת, מתחילה לעבוד, אבל רוב חברי הליכוד יושבים וממתינים לסוף המשא ומתן. אין להם מושג מה קורה, יריב מעודכן מאוד טוב שכך. אני רוצה להביע את כל הערכתי לחברי הליכוד, לפוליטיקאים וותיקים שעשו פריימריז ומאוד רוצים לדעת מה יהיה - ופשוט יושבים ומחכים. זה יפה בעיניי".

לטענתה, "זו תמיד הייתה הדרך היחידה לבנות ממשלה - נתניהו באמת לא יכול לחלק לנו תיקים לפני שהוא יודע מה הוא נותן לשאר המפלגות בגוש. לכן, אני לא יודעת מה הולך להיות ואני לא מתיימרת להביע כרגע דעה בנושא". עוד היא הוסיפה כי בסופו של דבר לא יישארו "רק פירורים" לח"כים הסבלניים בליכוד: "זו כנסת ישראל, אין פה תפקידים פחותים. ובואו נחכה, בואו לא נפריע למשא ומתן החשוב הזה".

על הטענה כי המשא ומתן מתעכב בגלל דרישת יו"ר הציונות הדתית לתיק הביטחון: "יכול להיות שזה הפועל היוצא, אבל יש פה פערים אמיתיים. סמוטריץ' הוא באמת אחד הפוליטיקאים שאני הכי מעריכה ואוהבת, אבל יש פה ראש ממשלה שרואה צרכים גדולים של מדינה ויחסים בינלאומיים ויש מפלגה סקטוריאלית שרוצה את מה שהיא רוצה לציבור שלה. כשנתניהו הוא הקפטן של הספינה, אני רגועה. נכון, היה ניסיון לעשות את זה תוך שבוע וזה לא צלח, אבל אנחנו בגבולות הזמן הסבירים ביותר. מתי משא ומתן קואליציוני נגמר אחרי יומיים? זה אף פעם לא קורה".

"הוא מנסה למקסם את מה שהוא יכול וזה בסדר גמור, זה חלק מהמשחק. אני לא מחלקת ציונים, כל אחד במקומו היה עושה את אותו הדבר, אבל עומד מולו יריב לא קל - בנימין נתניהו. אני רוצה להרגיע את כולם בזה שישראל הולכת להיות דמוקרטית הרבה יותר, המדינה עוברת מהפכה אקטיביסטית ואנו נאזן את זה", הוסיפה.

לסיום הבהירה כי תצביע על פסקת ההתגברות ברוב של 61 חברי כנסת: "אני לא רואה קונסטלציה שבה נוכל להעביר חוק עם האופוזיציה שמתנגדת לעצם קיומנו".

דנון: "יש תפקידים שצריכים להישאר בידי הליכוד"

בתוך כך, חה"כ המיועד דני דנון שוחח עם ניסים משעל וגיא פלג ב"שבע תשע" ב-103FM, והתייחס למשא ומתן הקואליציוני. כשנשאל האם זה הגיוני שבעיניו שאת השלל הגדול מחלקים לשותפות הקואליציוניות, השיב: "יש מו"מ, וגם במו"מ אנחנו מעבירים מסרים שיש תיקים ותפקידים שצריכים להישאר בידי הליכוד. עם כל הכבוד, יש לי כבוד גם לסמוטריץ' ובן גביר ולדרעי, אבל גם בליכוד יש נבחרת מצוינת". 

בהתייחס לאפשרות שסמוטריץ' ימונה לשר הביטחון, אמר: "אני חושב שהתיק הזה צריך להיות בידי הליכוד, אבל אני אומר לכם באותה נשימה ששיתוף הפעולה עם ארה"ב יימשך בלי קשר למי שיהיה שר הביטחון". 

"אני חושב שבסופו של דבר המערכת עובדת, שיתוף הפעולה הוא על ערכים, על אינטרסים. אני לא מתרגש מזה. אני חושב שמבחינת הליכוד, לגיטימי שראש הממשלה ירצה שר ביטחון שהוא מרגיש שיהיה לו יותר קל לעבוד איתו. הוא כבר מנוסה, הוא עבד עם שרי ביטחון רבים, חלק היה לו קל, חלק היה לו קשה מאוד, ולכן לגיטימי שאולי הוא ירצה מישהו שהוא יותר קרוב אליו, אבל לא לבוא ולהגיד 'בגלל ארה"ב, אנחנו לא ממנים את סמוטריץ' לשר ביטחון'. בעיניי זה לא נכון ולא ראוי", הוסיף דנון. 

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני 103fm