המשא ומתן הקואליציוני בין בנימין נתניהו לבצלאל סמוטריץ' מתעכב בשל התעקשות נתניהו לא לתת ליו"ר הציונות הדתית את תיק הביטחון. ח"כ שלמה קרעי, חבר מפלגת הליכוד, פרסם ברשת החברתית טוויטר כי בעיניו, תיקי הביטחון והאוצר צריכים להישאר במפלגת הליכוד. סביב הנושא שוחחו רוני בר און ואריה אלדד עם חבר הכנסת קרעי ברדיו 103FM, שטען: "תיק המשפטים הוא תיק משמעותי מאוד עבור סמוטריץ'".

תיק הביטחון או האוצר? זה מה שאתם חושבים שנתניהו צריך לתת לסמוטריץ'
החלה הפגישה בין הליכוד והציונות הדתית; תיאום בין סמוטריץ' לגולדקנופף
שר בממשלה מעריך: זו הסיבה שהממשלה בראשות נתניהו לא תאריך את ימיה

"אני מאמין שזה יקרה בקרוב", אמר ח"כ קרעי על המשא ומתן, "לא מהר כמו שבאמת חשבתי שזה יקרה, אבל בשבועיים הקרובים זה ייגמר להערכתי. זה טבעו של מו"מ - צצות בעיות וכל אחד מנסה להוביל את האג'נדה ומה שהוא הבטיח לבוחרים שלו, וזה בסדר. אנחנו לא נגיע להערכתי גם לשבוע האחרון של ה־28".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"להערכתי, ואני חושב שבצלאל סמוטריץ' הציג תוכנית נפלאה על השינויים הנדרשים במערכת המשפט בקמפיין הבחירות שלו, אני חושב שבסופו של דבר תיק המשפטים הוא תיק משמעותי מאוד עבורו. לפי מה שאני שומע מתוך החדרים, מהתדרוכים שלהם, הם לא מדברים על ג'וב בכלל, הם מדברים על מהות. בסוף נתכנס לאנשהו, ואם מדברים כאן על מהות, אז בסופו של דבר יגידו 'טוב, אנחנו רוצים א', ב', ג', ד''. אולי מדרישה לשר ביטחון זה בסוף יתקמט לדרישה לכמה נושאים מהותיים שחשובים. אני מעריך שזה הכיוון, נראה בשבועיים הקרובים".

לגבי ההסכמים שהבטיח הליכוד לבוחריו, אמר קרעי כי "אלו דברים שחזרנו עליהם השכם וערב ואמרנו לבוחרים שזה מה שיהיה. את מה שגנץ נתן לפלסטינים, להשתלט על שטחי C ולסכן את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון - לא יהיה יותר. אנחנו נסדיר את ההתיישבות הצעירה, נבטל את חוק ההתנתקות בצפון השומרון ונקים יישוב מפואר בחומש".

מגישי תכנית הרדיו צייניו כי "נתניהו מפחד מהאמריקאים". על כך השיב קרעי: "עם כל הכבוד, אנחנו בשנה ה־75 לעצמאותנו כאן. אנחנו מכבדים מאוד את ארה"ב, אבל יש לנו ציבור, דמוקרטיה, שהעם אמר את דברו בקלפי בהתאם למה שהתחייבו המפלגות, ואני חושב שראוי ונכון לממש את ההבטחות האלה. כמו שאנחנו לא מתערבים לנשיא ארה"ב אילו שרים הוא ימנה בממשלתו, אני לא חושב שמדינה אחרת, כמה שהיא ידידה קרובה שלנו, ולא משנה מה יגידו על תמיכה וזה, לא מוכרים את עצמאותנו בעבור חופן דולרים. עם כל הכבוד".

"מה עושה נתניהו ביום שהאמריקנים מודיעים לו שכשתעלה במועצת הביטחון הצעה לגנות את ישראל ולהטיל סנקציות, הם לא יטילו וטו?", נשאל קרעי. הוא ענה כי "לארה"ב יש אינטרס מאוד גדול שמדינת ישראל תשמור על עצמאותה ותהיה כאן הדמוקרטיה היחידה. אי של שפיות במזרח התיכון. ברמה הבינלאומית זה לא רק משחק של כן יהודה ושומרון או לא יהודה ושומרון. ארה"ב צריכה את מדינת ישראל לא פחות משישראל צריכה את ארה"ב. אלה יחסים של כבוד מתוך עוצמה והכרה בעצמאות ובחוזקה שלנו".

חבר הכנסת שלמה קרעי (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
חבר הכנסת שלמה קרעי (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

קרעי התייחס לכך שקרא לעולי חבר העמים 'מהגרי נוחות במסווה של יהדות', ואמר: "אמרתי שבשנים האחרונות, על פי הפרסומים, למעלה מ־80 אחוז, אני לא זוכר את המספר המדויק, שמגיעים על פי חוק השבות, על פי סעיף הנכד - מדובר בלא יהודים. יש לי הערכה גדולה למי שמשרת בצבא ולמי שמוסר את נפשו על המדינה שלנו, אבל הדבר הזה צריך להיפסק. כשחוקקו את סעיף הנכד, נציגי המערך, נציגי השמאל אמרו 'יבוא זמן שאנשים לא יבואו למדינת ישראל בגלל יהדותם, יבואו אליה מסיבות אחרות".

הוא סיכם: "עם כל הכבוד, ארץ ישראל, מדינת ישראל, היא מדינת הלאום של העם היהודי, מי שזכאי כאן וצריך להיות זכאי לאזרחות אוטומטית אלה יהודים. בנים לעם היהודי או מי שנרדף בשל יהדותו. אתם יודעים מה יכול להיות כאן עוד 30-20 שנה, כשהבן שלי והבת שלך והילדים של כולנו יתחילו לברר עם מי הם יוצאים באוניברסיטה או בצבא, האם זה יהודי? זה לא אני הייתי מודאג, זה מנחם בגין היה מודאג וכל אלה שחוקקו את סעיף הנכד אמרו את זה. אני הגשתי אתמול את הצעת החוק שלי מחדש לביטול סעיף הנכד ואני מעריך שתהיה לנו ההזדמנות בקואליציה לתקן את העיוות ארוך השנים הזה".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm