מה הציבור חושב על האפשרות שיו"ר ש"ס אריה דרעי ימונה לתפקיד שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ ימונה לתפקיד שר הביטחון? סקר שפורסם הערב (שישי) בחדשות 12 העלה כי מרבית הציבור חושבים ששני המינויים השנויים במחלוקת שעומדים בלב המו"מ הקואליציוני - אינם ראויים. 

בשאלה האם ראוי שאריה דרעי, שהורשע בעבירות מס, יכהן כשר האוצר - 71% השיבו לא ראוי ורק 18% השיבו ראוי. 11% השיבו לא יודע. גם בגוש תומכי נתניהו כמעט חצי - 48% - חושבים שמינוי דרעי לאוצר אינו ראוי, לעומת 34% שכן. 

למרות שרוב הציבור חושב שדרעי לא ראוי להיות שר האוצר, הם מעדיפים אותו בתפקיד על פני סמוטריץ'. עם זאת, הרוב חושב ששניהם לא מתאימים ועדיף מועמד אחר. בשאלה מי מתאים יותר לתפקיד שר האוצר, דרעי קיבל 16%, סמוטריץ 13% והתשובה "מועמד אחר" קיבלה את מרבית הקולות עם 56%. 

רוב מכריע בציבור, 65% סבורים שסמוטריץ׳ לא מתאים לתפקיד שר הביטחון ורק 21% חושבים שהוא מתאים, 14% השיבו "לא יודע". גם בגוש תומכי נתניהו הרוב חושבים שסמוטריץ' לא ראוי לביטחון - 44% מתנגדים לעומת 40% תומכים. 

 נתון מעניין נוסף שעלה בסקר היה רוב מכריע בקרב הנשאלים, שהשיבו כי לא היו משנים את הצבעתם למרות תוצאות הבחירות: 81% השיבו שלא, 11% השיבו שהיו מצביעים למפלגה אחרת באותו הגוש, ורק אחוז אחד מהנשאלים עברו לגוש הנגדי. 

בגוש השינוי 14% היו מצביעים למפלגה אחרת באותו גוש, בעוד בגוש נתניהו רק 8% היו מצביעים למפלגה אחרת בגוש.