חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) התארח הערב (שבת) ב"פגוש את העיתונות" בחדשות 12, ותקף באופן חריג את ראש הממשלה המיועד נתניהו, זאת לאחר שלטענתו פעל כנגדו בפריימריז האחרונים במפלגה: "כעסתי על נתניהו, אני משנת 92 תומך בו בכל מיני מצבים, וכשהיה צריך שהוא יתמוך בי, זה לא קרה". 

בן גביר מתפצל מסמוטריץ', וקורא לנתניהו למנות אותו לשר הביטחון
"עוד אראה לכם מזה": עימות חריג בין דוד ביטן ליועצו של נתניהו

"זה לגיטימי שהלך נגדי, אבל אני יכול גם לפעול נגדו", ציין ביטן והוסיף: "בעיה שלו, הוא צריך להסתכל בראי". הוא השיב לטענה לפיה הוא חלק מקבוצה פנימית בליכוד, שכוללת את חברי הכנסת ישראל כץ ודוד אמסלם: "אנחנו משתפים פעולה פוליטית, אבל זו לא קבוצה. נהיה מתואמים בחלוקת התיקים, אבל הבחירה היא של נתניהו". 

נתניהו בהצבעה לכנסת ה-25, דוברות הליכוד

הוא שלח אזהרה לראש הממשלה המיועד: "אם נתניהו רוצה להתנהג גם עכשיו כמו שאז היה עם גדעון סער אז זאת בעיה שלו, אנחנו לא מתכוונים לוותר בעניין הזה. החלוקה צריכה להיות הוגנת בתוך הליכוד. הממשלה הזאת תקום בכל מקרה ונצביע בעדה". הוא פסל אפשרות שיעזוב את המפלגה: "אני בליכוד מגיל 14".

יו"ר הכנסת לשעבר טען כי מקורבי נתניהו מסיתים אותו כנדו: " אנשים מדברים נגדי בתוך הלשכה שלו, כל מיני ח"כים ועוזרים, הוא לא צריך לשמוע את מה שאומרים לו. הוא לא צריך להפנות גב כלפי מי שתמך בו מ-92, מסיתים כנגדי".

"אי אפשר לפנות לגנץ ולפיד כי הם לא רוצים. זה לא מצב פוליטי רגיל וסמוטריץ מנצל את זה", הדגיש בנוגע למשא ומתן הקואליציוני, והוסיף: "המשא ומתן תמיד לא מתנהל טוב. השיטה הזאת שאתה מוותר על תיקים בכירים ומרצה את הח"כים בליכוד בזה שאתה נותן להם תפקידי שרים, זאת השיטה הגרועה ביותר".

"הליכוד לא הגיע לשלטון כדי להביא לח"כים תפקידי שרים. ההשפעה שלנו בשלטון נובעת מהתיקים שאנחנו מקבלים. יש משמעות לתיקים שאתה מקבל", הוסיף וציין כי "אני לא מדבר כרגע עם נתניהו". 

הוא תקף גם את כוונת נתניהו למנות את שגריר ישראל לשעבר בארצות הברית רון דרמר, לתפקיד שר החוץ: "זה לא בסדר, יש מספיק ח"כים בליכוד עם ניסיון. מה הוא יכול לתרום שאחרים בליכוד לא? אתה הולך כקבוצה, ולכן צריך למנות חברי כנסת מהליכוד ולא אנשים מבחוץ".