חברת הכנסת אורית סטרוק (הציונות הדתית) שוחחה היום (ראשון) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM על המהומות האלימות שפרצו אמש בחברון במהלכן אזרח ישראלי תקף חיילת צה"ל במקל וגינתה את האירוע בחריפות. בהמשך, התייחסה למו"מ הקואליציוני התקוע בעקבות דרישתו של יו"ר מפלגתה בצלאל סמוטריץ לתפקיד שר הביטחון, ודחתה בתוקף את הטענה לפיה הוצע לו תפקיד שר המשפטים: "ספין עלוב".

לפיד גינה בחריפות את תקיפת החיילת בחברון: "חרפה לאומית ופגיעה בביטחון"

סטרוק הוסיפה והדגישה: "שמעתי את האיום של נתניהו שחושב ללכת לבחירות אם נתעקש על תיק הביטחון - ציבור הבוחרים שהתגייס בהמוניו כדי לקבל ימין לא יסלח לו על כזה דבר ואני מציעה לו לא לנסות ללכת לכיוון הזה".

על האפשרות שסמוטריץ' יקבל את תיק המשפטים אמרה: "מבקשת להפסיק את הספין העלוב סביב נושא תיק המשפטים - נתניהו הודיע לנו כבר שהוא מייעד את יריב לוין למשפטים ואנו רואים במינוי הזה מינוי מאוד מבורך".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

על דרישות סמוטריץ' במו"מ הקואליציוני: "באופן 'תמוה' אנחנו עומדים על כך שאנחנו רוצים לקיים את ההבטחות לבוחרים שלנו. הבטחנו שינוי בביטחון, בהתיישבות ובמערכת המשפט. הבטחנו שינוי משמעותי בכל הנושאים הקשורים לביטחון - עם כל הכבוד לא הליכוד יקבע לנו מה נושאי הליבה שלנו". 

סטרוק נשאלה גם על האירועים בחברון וגינתה בתקיפות: "החיילת שהותקפה היא שכנה שלי, ילדה שגדלה אצלנו ביישוב. אנחנו רואים בחומרה מאוד מאוד גדולה את ההתפרעות שהייתה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

עימותים פרצו בין יהודים ופלסטינים בשבת חיי שרה בחברון (צילום: רויטרס)