זוכת פרס ישראל מרים פרץ, ששכלה את שני בניה אלירז ואוריאל פרץ ז"ל, זוכה לפופולריות גבוהה בציבור ונחשבת לאישיות מחוזרת במיוחד בפוליטיקה הישראלית. פרץ, שמוזכרת פעמים רבות כמועמדת לתפקיד הנשיאה אחרי ראובן (רובי) ריבלין, עסקה בשנים האחרונות בפעילות ציבורית ענפה שקנתה לה מקום בלבם של ישראלים רבים, מה שלא התפספס בעיניהם של פוליטיקאים שראו בכך הזדמנות.



הערב (ראשון) פורסם בחברת החדשות כי לאחר שקיבלה פנייה ממפלגת "הימין החדש" של איילת שקד ונפתלי בנט, החלו בשבועות האחרונים להגיע אל פרץ פוליטיקאים רבים בניסיון לצרפה למפלגתם. על פי הדיווח, שני האישים הבולטים ביותר היו יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ושר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו, משה כחלון. 



השניים נפגשו עמה שעות ארוכות בביתה שבגבעת זאב, ועל פי הדיווח ככל הנראה עלו במהלך השיחות הצעות רבות ומרחיקות לכת על מנת שתצטרף לרשימה. חלק מהמפלגות אף הסבירו לפרץ כי הכניסה לכנסת תהיה פלטפורמה מעולה עבורה בדרך לנתפקיד הנשיאה עם סיום הכהונה של ריבלין.



בסופו של דבר, החליטה פרץ בסוף השבוע האחרון לסרב לכל המציעים ולא להיכנס לפוליטיקה. טענתה הייתה כי מטרתה היא להמשיך בעשייה ציבורית ולא פוליטית.