לקראת חילופי משמרות? חברי מרכז "האיחוד הלאומי - תקומה" יבחרו היום (שני) בירושלים את יושב ראש המפלגה ואת נציגי הרשימה לכנסת ה-21. על ראשות המפלגה מתמודדים ראש בראש היו"ר המכהן ושר החקלאות אורי אריאל, נציג הדור הוותיק במפלגה ובהתיישבות, ומולו ח"כ בצלאל סמוטריץ'.
 
השר אריאל אינו מתמודד על מקום ברשימה וכבר הודיע כי אם לא ייבחר היום לראשות המפלגה, הוא יפרוש ולא יתמודד כלל בבחירות הקרובות לכנסת.
 
לקראת ההצבעה, אמר ח"כ סמוטריץ' כי "אנחנו ניגשים לבחירות באיחוד הלאומי בחרדת קודש ומתוך הערכה עצומה לשר אריאל ואמונה שחברי המרכז יקבלו את ההחלטה הנכונה ביותר עבור המפלגה, הציונות הדתית ועם ישראל".
 

"הצעד הבא של כולנו חייב להיות איחוד השורות בתוך הציונות הדתית וחיבור של כל הכוחות שמרימים את דגל עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל", הוסיף. "אנחנו נגבש את הציונות הדתית ונתקדם לבחירות מתוך המשך השליחות של הציונות הדתית. בנות ובני הציונות הדתית משפיעים בכל החזיתות במדינת ישראל, בפוליטיקה, בצבא, במפעלים החברתיים, בחינוך ובכל מקום וזה יימשך ביתר שאת. זו המטרה ואין לי ספק שנצא מחוזקים ונמשיך להוביל את מדינת ישראל קדימה".
 
השר אריאל אמר: "אני סמוך ובטוח בחברי המרכז ובבחירתם הן לרשימה והן אותי ליו"ר המפלגה. חברי המרכז הם הלב הפועם של המפלגה והם אלו שמניעים אותנו, נבחרי הציבור להצליח. ממחר בלילה אפעל ביחד עם חברי ח"כ סמוטריץ' לחיבור עם הבית היהודי וקבוצות פוליטיות נוספות כדי להגיע לקואליציה ימנית בראשות נתניהו. אני מאחל בהצלחה לכל המתמודדים".
 
ההערכה בימין היא כי האיחוד הלאומי צפויה לרוץ בבחירות הקרובות ביחד עם הבית היהודי.
 
ברשימת המפלגה החרדל"ית לכנסת מתמודדים עשרה מועמדים, ביניהם, מלבד ח"כ בצלאל סמוטריץ', מתמודדים מזכ"ל המפלגה הנוכחי אופיר סופר, ח"כ לשעבר אורית סטרוק, יו"ר סיעת הבית היהודי ברחובות - אמיתי כהן, ומנכ"ל הפורום המשפטי למען ארץ ישראל ולשעבר מנכ"ל מפלגת תקומה - נחי אייל.