לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. אלפי מועמדים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין, בכנסת ה-21. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שככל הנראה לא הכרתם. 

רס"ן במיל' יאיר 'יאיא' פינק המתמודד ברשימת העבודה לכנסת



סרטון בחירות - יאיא פינק

מי אני?


נשוי לאוריה, יליד ירושלים, כיום מתגורר ביפו, בוגר ישיבת הקיבוץ הדתי, מייסד ולשעבר מנכ"ל המיזם החברתי 'לובי 99', הקטן מבין ששת אחים ואחיות, בעל תואר שני במנהל עסקים, השתחרר בדרגת רס"ן אחרי שירות בחטיבת הצנחנים, כיהן כמנכ"ל עמותת 'שכן טוב' וכראש המטה של ח"כ שלי יחימוביץ, מנהל מטה השטח של עמותת 'תג מאיר', מנהל מטה השטח של הבנק הקואופרטיבי 'אופק', חבר המועצה הציבורית של 'צו פיוס'.


 


למה לבחור בי?


אני מייצג את היהדות האמיתית, היהדות המתונה הדוגלת ב'אהבת לרעך כמוך', ב'אהבת הגר', יהדות שאוהבת שלום ורודפת שלום, המקדשת שוויון וצדק חברתי. אני יודע שיש לי את היכולת לקדם בכנסת את תפיסת העולם שלי ולהגשים אותה באופן יצירתי, פורץ דרך ומאתגר. אני מבטיח להילחם למען יהדות פלורליסטית שפויה בישראל שתאפשר נישואים אזרחיים, תחבורה ציבורית מוגבלת בשבת ולעצור את מסחטת הכספים של הרבנות הראשית לישראל. אקדם גם הרחבה תקציבית למפעל המכינות הקדם צבאיות, תנועות הנוער והארגונים החברתיים הפועלים לצדק חברתי. אני מתחייב גם לקדם חקיקה חברתית לטובת הציבור הרחב ואלחם ללא פחד מול הטייקונים והלוביסטים שלהם.



המסר שלי


מבחינתי יהדות ושמאל הם ערכים משלימים. אפשר להיות דתי שנלחם לשוויון זכויות לקהילה הלהט"בית ובעד נישואים אזרחיים, אפשר לאהוב את ירושלים מכל הלב ודווקא בגלל זה להבין שאיחוד העיר, משמעותו היפרדות מהשכונות הפלשתיניות במזרח העיר במסגרת הסדר,


 


מה לא יודעים עלי?


אני צמחוני מגיל 7, הבעלים של הפועל 'קטמון' ירושלים (קבוצת כדורגל קואופרטיבית – חברתית), שחקן כדורסל בדימוס, בוגר תנועת הצופים הדתיים, אני קרוי על שם בן דודי יאיר לנדאו שנהרג במלחמת לבנון הראשונה.