לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. אלפי מועמדים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין, בכנסת ה-21. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל. 

טובה אבן חן, מועמדת לפריימריז הפתוחים של מפלגת זהות לכנסת
טובה אבן חן


למה לבחור בי?
אני גם אישה, גם דתיה וגם רואה את כל הצדדים, כולל הגברים - והחילוניים. אולי בגלל שאני טוענת רבנית מהמחזור הראשון. למי שלא יודע מה זה – טוען רבני הוא מייצג צד בבתי דין רבניים. שנים רבות אני עוסקת בתפר העדין והבעייתי כל כך שבין הדת למדינה. אני מאמינה שחייבים להפריד בין המדינה לבין שירותי הדת, לשחרר את הציבור מתחושת הכפייה, לאפשר לכל עם ישראל להתקרב ליהדות באופן חופשי, בראש פתוח, ומרצון. להפריט, ליצור תחרות גם בתחום הזה. רבים יופתעו לגלות כמה הכול קל ונינוח יותר בלי כפייה, בלי לעורר אנטגוניזם ותחושות שליליות. 
אני מאמינה בשוויון לנשים – ולגברים. שוויון אמיתי. לא חיזוק האישה על ידי רמיסת הגבר, כפי שקורה היום. גם בהליכי גירושין וגם בכל נושא אחר. בתי המשפט לענייני משפחה חייבים לעבור ״הפעלה מחדש״. לא עוד בית חרושת למלחמת נשים נגד גברים, אלא להיפך, לעודד כבוד הדדי, שוויון ויכולת להגיע להסכמים מתוך הבנה ורצון טוב. 
אני לא רק מדברת – אני מביאה איתי ניסיון וידע. אני פעילה קרוב לעשרים שנה בתחום של דיני משפחה  וגישור. הייתי הראשונה ליזום את הכנסת הליך הגישור כחלק אינטגרלי מהשרותים למשפחה, בשיתוף עם בתי דין רבניים. זה עבד, עובד ויעבוד. כחברת כנסת מטעם זהות, אפעל למען חקיקה הוגנת בדיני משפחה, בלי מנצחים ומנוצחים. 

כפעילה חברתית בעיר לוד, בה התגוררתי, הבאתי לשיפור משמעותי בתחבורה הציבורית, האוטובוסים והרכבות. בעיר מגוריי כינו אותי ״בולדוזר״ על הדרך בה הבאתי לכך שהרכבת תעצור בשכונתי בלוד פעמיים בשעה בשעות העומס, ולכך שהערים לוד ורמלה נכללות בטבעת הראשונה של אזור תל אביב ברפורמת האחדת המחירים בתחבורה הציבורית. 
נושא שאינני מתכוונת לוותר עליו בשום אופן הוא ילדי תימן והבלקן. לא, לא חטפו לי כלום, אך הנסיבות הפגישו אותי עם האמת הזו - שחייבת לצאת לאור. נעשה פה עוול מזעזע. זה פצע פתוח שאסור להתעלם ממנו וחייבים לטפל בו, אפילו אם זה כואב. כחברת כנסת לא אניח לנושא. ומי שמכיר אותי כבר יודע שאני אומרת – ועושה. 

למה זהות? 
כי זו מפלגת השכל הישר, היחידה שיכולה באמת לגשר בין כל שכבות העם בישראל, תוך שמירה על צביון יהודי וליברלי, ללא כפייה. המצע שלה הוא ההגיוני ביותר מבחינה מדינית, כלכלית וחברתית.

למה אני?
כי אני יודעת להפשיל שרוולים ולגשת לעבודה. אומרים עליי שאני לא רואה ממטר, כנראה שזה נכון – אני רואה הרבה יותר רחוק.