הליכוד מתנגד להצעת יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, להעביר בחקיקת בזק בהסכמה תיקון לחוק דרכי התעמולה או לחתום על סוג של אמנה שעליה יחתמו נציגי כל המפלגות בנושא שקיפות על תעמולת בחירות ברשת האינטרנט. בתגובה הכתובה שהגיש היום (שלישי) היועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, נאמר כי "לגישתנו צריך לתקן את חוק הבחירות דרכי תעמולה, ולהתאימו למציאות המשתנה, אם הסמכות לעשות כן מסורה לכנסת ולה בלבד, שהיא הרשות המחוקקת המוסמכת לחוקק חוקים".
עוד נכתב: "העולם הדיגיטלי הוא עולם מורכב ויש לבחון ביסודיות כל חקיקה הנוגעת להגבלת והסדרת השימוש בו. הצורך לבחון ביסודויות את התיקונים המוצעים לחוק ואת השלכותיהם לא יאפשר להלשים את מלאכת החקיקה לפני הבחירות הקרובות לכנסת".
עוד כותב עו"ד הלוי כי "הרעיון להחליף את התיקונים לחוק התעמולה, שאמורים להתקבל על ידי הכנסת שהיא הרשות המחוקקת המוסמכת, באמנה שתתקבל בהסמכה על ידי כמה מפלגות, שעמדתן לא נשמעה, אינו מתאים למקרה שבפנינו. בין היתר, משום שחוק הבחירות דרכי תעמולה קובע נורמות, שלהפרתן יכולה להיות השלכות פליליות ויש לאפשר למחוקק מסמרות בעניין זה".

הוא הוסיף כי "השימוש באינטרנט היה משמעותי מאוד במערכות הבחירות האחרונות והמפלגות לא נדרשו לחוקק חוקים או לחתום על אמנה עם השלכות פליליות. אין סיבה לנהוג במערכת בחירות זו בדרך אחרת, שתעמוד בסתירה ליסודות משטרנו החוקתי. עמדתנו הנתמכת גם על ידי היועץ המשפטי לממשלה היא כי מקרים קונקרטיים, שיובאו בפני כבוד יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, ייבחנו כל מקרה לגופו בזהירות המתחייבת ממלאכת הפרשנות, כשם שנהגו יושבי ראש וועדות הבחירות בעבר".

הדברים באים בהמשך לעתירה שהתבררה בפני השופט מלצר הקוראת להחיל שקיפות על תעמולת בחירות ברשת. בעתירה, שהוגשה על ידי עורך הדין שחר בן מאיר לוועדת הבחירות המרכזית, התבקש היו"ר מלצר להוציא צווי מניעה לכל הסיעות המיוצגות בכנסת וכן למועמדים חדשים, שיורה להם להימנע מפרסום הודעות שעולות כדי תעמולת בחירות באינטרנט, ברשתות החברתיות וכן באמצעי תקשורת נוספים, ללא זיהוי שם הסיעה או רשימת המועמדים שבשמה או מטעמה הוא מפורסם, כמתחייב לטענתו מכוח חוק הבחירות (דרכי תעמולה).
העותרים טענו כי יש לאסור על המפלגות בבחירות הקרובות, או על גופים הפועלים בשמם, בתשלום או לא בתשלום לפרסם הודעות, סמסים, תגובות, ציוצים ואפילו 'לייק', ללא זיהוי תחת שם הסיעה/מפלגה אשר מטעמם התפרסם המידע. העתירה מבקשת להחיל בצו כל פרסום ברשתות החברתיות, בהודעות SMS ובתכנות מסרים מיידים. השופט מלצר אמר בדיון כי הנושא עבר כבר חקיקה טרומית בכנסת והגיע לדיון בוועדת חוק חוקה ומשפט. "השאלה היא האם תסכימו להעביר חקיקה בהסכמה בנושא, בלוח הזמנים שנמצא בפנינו, ואני אבקש תשובה בנושא עד יום שלישי הקרוב", אמר לנציגי הסיעות.
מלצר הוסיף כי אפשרות אחרת היא חתימה על אמנה, על ידי כל המפלגות, בנוסח כפי שהציעו המכון הישראלי לדמוקרטיה. לדברי מלצר: "לאור החששות מהתערבויות זרות, והנושא של פרסומים אנונימיים יש לנושא משקל שונה". מלצר הורה לנציגי המפלגות בוועדה להשיב לגבי שתי החלופות עד היום והודיע כי אם לא תהיה הסכמה הוא יכריע בנושא. כאמור יועמ"ש הליכוד השיב היום כי הליכוד מתנגד להצעות.