ניצחון ראשון לנתניהו במערכת הבחירות: חברי מרכז הליכוד הצביעו היום (שני) ברוב מוחץ בעד הצעת ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו לשריין למועמד מטעמו את המקום ה-21 ברשימת הליכוד לכנסת ה-21. הצעתו של נתניהו עברה ברוב של 63% תומכים לעומת 36% בלבד שהתנגדו. יש לציין, כי נתניהו דרש בתחילה לשריין שני מועמדים, אולם בסופו של דבר הסתפק באחד במקום ה-21, כאשר שמורה לו הזכות לבקש שיריון לאדם נוסף. 



בנוסף, אישרו חברי המרכז את ההצעה לשינוי בשיבוץ המועמדים ברשימת הליכוד לכנסת הבאה, כך ששרים וחברי כנסת מכהנים המתמודדים ברשימה הארצית ייבחרו עד למקום ה-19, ואילו נציגי המחוזות הנבחרים ע"י חברי המרכז ייבחרו מהמקום ה-19 והילך. ההצעה אושרה למרות שהיא פוגעת במעמדם של חברי מרכז הליכוד.



ארבעה מקומות ברשימת הליכוד לכנסת יובטחו לנשים, המקום ה-10, המקום ה-20, המקום ה-25 והמקום ה-31. שני המקומות האחרונים מביניהם ישוריינו עבור אישה חדשה שלא נבחרה עד היום לכנסת. נציגי המחוזות ישובצו על פי ההצעה במקומות: ה-19, ה-21, ה-22, ה-26, ה-29, ה-34, ה-36, ה-38, ה-41 וה-42. השריון לעולה חדש יהיה במקום ה-28, השריון ללא יהודי יהיה במקום ה-30, והשריון לצעירים יהיה במקום ה-32. השריון לנציג המגזר החרדי יהיה במקום ה-43 בלבד.


חברי המרכז היום בהצבעתם גם הצעת החלטה המאפשרת לחבר הכנסת אברהם נגוסה לשוב ולהתמודד כמועמד לכנסת ה-21 על משבצת העולים החדשים. ההצבעה עברה ברוב זעום של 10 קולות בלבד - 781 מול 771.


במשך היום היה נתניהו פעיל במיוחד, כאשר הוא ואנשיו הטילו לחץ כבד על חברי המרכז, שקיבלו חמש הודעות קוליות הקוראות להם לבוא ולהצביע בעד
הצעתו. 

נתניהו אמר בעקבות התוצאות: "אני מודה לחברי מרכז הליכוד על התמיכה האיתנה בי ובהצעתי. הליכוד מאוחד לקראת הבחירות הקרובות שבהן נבקש את אמון הציבור כדי להמשיך ולהוביל את מדינת ישראל להישגים אדירים בביטחון, במדיניות החוץ, בחברה ובכלכלה. תודה לכם, חברי הליכוד!".
 
שר העבודה והרווחה ויו"ר מרכז הליכוד, חיים כץ, בירך על התוצאות: "ההצבעה היום היא נקודת הפתיחה של תנועת הליכוד לקראת הבחירות הכלליות לכנסת. הליכוד היא המפלגה הגדולה והדמוקרטית ביותר בישראל.  נעשה ככל שיידרש כדי לסייע ליו"ר התנועה רה"מ בנימין נתניהו לנצח בבחירות ולשמור על שלטון הימין".

מוקדם יותר, הודיעה מנהלת הליכוד, בראשות מנכ"ל הליכוד צורי סיסו, ל-14 מחברי קבוצת הליכודניקים החדשים כי חברותם במפלגה נפסלה. אנשי הליכודניקים החדשים יגיעו מחר בשתיים בצהרים לבית המשפט המחוזי בת"א לדיון בעתירתם הדורשת את החזרתם של למעלה מאלף מתפקדים ו-14 החברים שהודחו. לאלו שהודחו ישנה אפשרות לערער לבית הדין של הליכוד תוך שלושים יום. כוונת הליכוד והמהלכים שננקטו כדי לסלק משורותיו אלפי מתפקדים מקרב הליכודניקים החדשים נחשפה לראשונה ב"מעריב".