לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. אלפי מועמדים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין, בכנסת ה-21. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל.



הכר את המועמד: אלעד מלכא

אלעד מלכא - בן 33, מתמודד על משבצת הצעירים ברשימת הליכוד



אלעד מלכא, בן 33 נשוי ואב לשלושה ילדים. בעל תואר בכלכלה ובמדע המדינה באוניברסיטה העברית, עבד ככלכלן במשרד האוצר ולאחר מכן כחוקר בפורום קהלת וככתב באתר מידה.

כיום, מכהן מלכא זו קדנציה שניה כחבר מועצת העיר ירושלים מטעם תנועת התעוררות בירושלים, מנהל את האגודה לזכות הציבור לדעת - Israel's Media Watch שעסוקה בפתיחת שוק התקשורת לתחרות ומרצה לכלכלה במכינות קדם צבאיות. לליכוד הצטרף ביולי 2005 כפעיל במשאל המתפקדים סביב ההתנתקות, אז החליט לדבריו שזו ההצבעה אחרונה בליכוד בה לא יוכל לקחת חלק. 
מלכא ציין את הישגיו הבולטים:

1. שבירת מונופול אגד בירושלים - קמפיין שניהל במשך שנתיים הוביל לכך שמשרד התחבורה הוציא מכרז חדש בירושלים ובו הוא מוציא 60% מקווי השירות בעיר לשני מפעילים חדשים. יחד עם ביטול הסכם אי התחרות בין הרכבת הקלה לאוטובוסים בירושלים אנחנו יוצרים מערכת הרבה יותר תחרותית ופחות ריכוזית. ברור לי שהפתרון נעוץ בסופו של דבר בביטול סעיף 397 לתקנות התעבורה שקובע שרק בעל רישיון מהמדינה יכול להסיע אנשים תמורת תשלום.
2. פתיחת שוק הטלוויזיה לתחרות - חוק שקידם יחד עם שרן השכל, יואב קיש ואיוב קרא שהפחית את הרגולציה על ערוצים מסחריים חדשים מ 250 מיליון שקלים בשנה ל 2.5 מליון שקלים בשנה. בין היתר כך הצלנו את ערוץ 20 שאני מקווה שישתפר ויהיה ערוץ ימין אמיתי, גם כלכלית.
3. ביטול חוק הספרים - קמפיין שהוביל מול שרת התרבות מירי רגב הוביל לביטול הקרטל בשוק שבא לידי ביטוי בחובה המוטלת על חנויות לחלק את שטחי המדף בין ההוצאות לאור השונות. בזכות המהלך חזרו חזרה מבצעי 4 ב 100 לשוק.
4. מסלול עוקף קרנות הקולנוע - "הוצאנו 20% מהתמיכה הממשלתית בקולנוע מידי קבוצה מצומצמת של אנשי קולנוע שמשחקים בשמור לי ואשמור לך לסבסוד פר מכירת כרטיסים. אני לא בעד לסבסד קולנוע אבל אם כבר מסבסדים בואו נעשה את זה לפי רצון הציבור".
5. "בימים אלו אנו מנהלים רשימה של מאבקים שבעצם מתייתרים עם ההליכה לבחירות למניעת רגולציה על האינטרנט - חוק הסייבר, חוק הפייסבוק, חוק סינון אתרים וחוק המועצה לתכני חוזי - שמע. יש כזה, אמיתי לגמרי".
6. ייסד את כנס אפשר חשבון?  - כנס ירושלים לחירות פרט ולשוק חופשי.
מלכא מאמין גדול בחירויות פרט ובשוק חופשי. מאמין שאנחנו עדים לרנסנס בעומק המחשבה הליברלית ושתפקידה של הקבוצה הזו הוא לתרגם את הרנסנס ההגותי הזה לכוח פוליטי. לדבריו, הוא דוגל בביטול מועצות התכנון הכלכלי למיניהן, הפחתת מכסים, הפחתת גירעון ומיסים, מודל ואוצ'רים בחינוך, לגליזציה, שחרור שוק העבודה, עצמאות רשויות מקומיות.