חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין הודיעה הבוקר (רביעי) כי לא תתמודד בפריימריז של מפלגת העבודה על מקום ברשימה לכנסת הבאה. היא השנייה מחברי הכנסת של המפלגה שהודיעה כי לא תתמודד, אחרי שמיקי רוזנטל עשה זאת בשבוע שעבר.  נחמיאס ורבין היתה אחת מחברי הכנסת שהביעו התנגדות למהלך של יו"ר המפלגה, אביב גבאי, לפירוק המחנה הציוני. בהודעה שפרסמה, אמרה חברת הכנסת כי "פסעתי לראשונה למסדרונות הירקון 110 כשהייתי בסך הכל בת 20 ובגיל 21 זכיתי להצטרף לקמפיין הבחירות של יצחק רבין. מהמנהיגות שלו למדתי כללים בסיסיים של התנהגות בפוליטיקה, ולצערי אלו נעלמו מהזירה שאני מכירה היום. לכן, לאחר לבטים קשים, החלטתי לא להתמודד בפריימריז במפלגת העבודה".


"הבטן מתהפכת לי כשאני כותבת מילים אלו - עולמי הבוגר עוצב במידה רבה בין הכתלים הרעיוניים של מפלגת העבודה. אבל, נכון להיום, ביתי אינו אותו הבית. ראיתי בפירוק המחנה הציוני ובדרך, טעות אסטרטגית שתפגע קשות בסיכוי לחילופי שלטון ובמפלגת העבודה כציר חיוני להשגת היעד לטובת המדינה ואזרחיה. את המהלך הגדול שהחל בשותפות בין הרצוג ללבני היה עלינו להרחיב בחיבורים נוספים שיובילו לניצחון. פרורי המפלגות במרכז ובשמאל מחייבים את כולנו לחשיבה דחופה ומידית בדבר עתיד המחנה הלאומי-הדמוקרטי".

עוד כתבה נחמיאס ורבין, כי "בעת הזאת, איני יכולה לטעון כפי שעשיתי בפני צירי הועידה לסלאלום אידאולוגי, לאיבוד 'הרגל' שלנו במרכז הפוליטי, ובה בעת לשכנע את הציבור בדרכנו. יש גם לי אחריות לכך.


"אני מודה מעומק הלב לאלפי החברים שבחרו בי והביעו בי אמון, ובמיוחד לאנשי מחנה רבין שהלכו לצידי מיום שדרכתי בפוליטיקה. אני אוהבת את הכנסת והתייחסתי ביראה ממש לזכות שנפלה בחלקי. כבר בשנה הראשונה לכהונתי קיבלתי את אות הפרלמנטר המצטיין ואני שמחה על החברויות שיצרתי בסיעתי ומחוצה לה. התמיכה שאני זוכה לה במפלגה ובציבור כולו, על ההתעקשות להביא קול אחר בתוך המחנה, גם כשזה לא פופולרי, מחייבת אותנו לבדוק מדוע הציבור התנתק מאיתנו. הובלתי מאבקים פרלמנטריים לא שגרתיים ואני גאה בהישגי לטובת הציבור הישראלי - אני יודעת שהרגשתם שאני שם בשבילכם, בכל יום ומכל הלב. אני ממשיכה להאמין בערכי המפלגה עליהם גדלתי - הביטחוניים-מדיניים והחברתיים, ואמשיך להיות חלק מהזירה הפוליטית גם בעתיד".

חברי כנסת הגיבו לפרישתה של נחמיאס ורבין. ח"כ עמיר פרץ כתב בטוויטר: "איילת, עזיבתך היא אבידה גדולה לתנועת העבודה. הכירותינו במשך שנים ממחנה רבין ועד היום הוכיחה שאת לוחמת אמיתית למען שלום וצדק חברתי ואני בטוח שתמשיכי להיאבק למען ערכים אלה בהצלחה בכל מקום שבו תפעלי בעתיד". 

ח״כ מרב מיכאלי: אמרה כי "חברתי איילת ורבין היא חברת כנסת נהדרת והחלטתה שלא להתמודד שוב היא הפסד למפלגה ולמדינה. איילת היא חברת כנסת מחויבת מאין כמותה לטובת אזרחיות ואזרחי ישראל ושותפה אמיתית לדרך רבין ולדרכה של מפלגת העבודה. צר לי מאד על החלטתה ואני בטוחה שנמשיך לשתף פעולה לטובת המדינה".


גם חברה לשעבר של נחמיאס ורבין למחנה הציוני, ח"כ יואל חסון (התנועה) התייחס לפרישתה: ‏״איילת נחמיאס ורבין היא פרלמנטרית מחוננת, תוצר אמיתי של בית גידול אידיאולוגי שמקורו במפלגת העבודה האמיתית, איילת חברת מפלגת העבודה למעלה מ20 שנה (בין הח"כים הבודדים ב"עבודה" שהם חברי המפלגה לפני בחירתם לכנסת) היא 'עבודה' תרתי משמע. ח"כית חרוצה, רביניסטית ולוחמת. עזיבתה מלמדת רבות"