הבחירות אמנם נדחקו מעט הצידה היום בעקבות סערת אפי נוה, אך בסקר מנדטים שפורסם היום (רביעי) מתברר כי ישנם שינויים אשר מחזקים מאוד את גוש הימין, בסקר שבוצע עבור "המהדורה המרכזית" של חברת החדשות בקשת 12 מתברר כי למרות הניסיונות האחרונים שלה למזער נזקים, ציפי לבני לא מצליחה לעבור את אחוז החסימה

בתשובה לשאלה אם הבחירות היו מתקיימות היום, עבור איזו רשימה היית מצביע, הרוב המכריע בחר במפלגת ליכוד, שקיבלה 32 מנדטים, ואחריה נמצאות יש עתיד עם 14 מנדטים וחוסן לישראל, שעומדת על 13 מנדטים. מפלגת העבודה מתחזקת מעט לעומת הסקרים האחרונים, אך עדיין נמצאת על מספר חד ספרתי, ומקבלת תשעה מנדטים בלבד. למשה כחלון צפויה עבודה לא פשוטה לאחר תקופתו כשר אוצר, כשמפלגתו, שקיבלה שמונה מנדטים בבחירות הקודמות, עומדת כעת על ארבעה בלבד.

מפלגת הימין החדש, בהנהגתם של נפתלי בנט ואיילת שקד, שחווה כעת תקופה לא פשוטה, מגיעה לשמונה מנדטים, ולא מצליחה לנגוס מהליכוד, אלא בעצם לוקחת את המנדטים שלה ממפלגת הבית היהודי, שלא עוברת את אחוז החסימה. הרשימה הערבית עומדת על שישה מנדטים, וגם זאת של אחמד טיבי נמצאת על שישה מנדטים. למרות זאת, ישנם כמות מתלבטים רבה שעדיין לא החליטה במי מהם לבחור.
שקד ובנט. צילום: אבשלום ששוני


הנתון המהדהד של הסקר מצביע על כך שציפי לבני, יו"ר התנועה, עדיין לא מצליחה לגייס את הקולות להכניס אותה ואת חבריה לסיעה לכנסת. לבני נמצאת בבליץ ראיונות בתקופה האחרונה מתוך תקווה כי זה יעיר את התומכים בה, אך כרגע נראה כי היא לא תצליח להיכנס אל הכנסת. יש לציין, שבקרב המתלבטים יש אחוז דו ספרתי שחושבים על הצבעה ללבני, במה שעשוי להעביר אותה הלאה.

בגזרת החרדים, נראה כי ש"ס, למרות הניסיונות והספקולציות על איחוד, תקבל שישה מנדטים, כשהבית היהודי תעמוד על שבעה. מרצ שומרת על כוחה עם חמישה מנדטים, כמו גם ישראל ביתנו, שמחזיקה בשישה מנדטים יציבים. גשר של אורלי לוי-אבקסיס מקבלת ארבעה מנדטים.
 

נתניהו בפער ניכר כמועדף לראשות הממשלה 

מתוך המתלבטים, שעומדים על 20%, יש הרבה מאוד קולות שיכולים להכריע את התפלגות הגושים, כאשר המפלגה הראשונה, ובפער גדול, לה מתלבטים אם להצביע היא מפלגתו של בני גנץ, "חוסן לישראל", אשר 19 אחוזים כנראה מחכים למוצא פיו. אחוז ההתלבטות לגבי מפלגת העבודה עומד עד 15 אחוזים, 12 אחוזים ל"יש עתיד", הליכוד 11, התנועה 10, מרצ 8 וגשר 8 אחוזים. 

לשאלה מי הייתם מעדיפים לראות בראשות הממשלה, נמצא נתניהו בפער ניכר משאר המתמודדים, ועומד על 38 אחוזים שרוצים לראות אותו בראשות הממשלה, יאיר לפיד עומד על 21 אחוזים. 

גם ב'כאן' פורסם סקר מנדטים. הליכוד בראשות בנימין נתניהו עומד על 31 מנדטים. חוסן לישראל של בני גנץ משיגה 13 מנדטים, למרות הסערה שנוצרה בעקבות הדברים שאמר על חוק הלאום השבוע. הרשימה המשותפת ותע"ל של אחמד טיבי מקבלות 12 מנדטים ביחד. יש עתיד של יאיר לפיד עם 10 מנדטים. 

הימין החדש של בנט ושקד מצליחה לצבור 7 מנדטים והעבודה של אבי גבאי עומדת על אותו מספר מנדטים. כולנו של שר האוצר, משה כחלון, גשר של אורלי לוי, ש"ס ויהדות התורה עומדות כל אחת על 6 מנדטים. מרצ משיגה 5 והבית היהודי בסקר הזה כן מצליחה לעבור את אחוז החסימה עם 4 מנדטים, כמו גם ישראל ביתנו והתנועה של ציפי לבני. בוגי יעלון נשאר הרחק מאחורי אחוז החסימה.