הקמפיין החדש של מפלגת מרצ המציג תמונות מחוקות של נשים מפורסמות על שלטי חוצות, במטרה להעביר מסר הקשור בהדרת נשים במרחב הציבורי, כלל בין היתר גם את יעל ארד, המדליסטית האולימפית שלא הייתה מרוצה מהשתתפותה בקמפיין וביקשה להסיר את תמונתה. יושבת ראש מרצ, חברת הכנסת תמר זנדברג דיברה על כך היום (רביעי) עם אילה חסון בתוכניתה ב-103FM: "נתקן את מה שצריך, הקמפיין כבר ממשיך הלאה והוא נאבק בהדרה ובמחיקת נשים".



זנדברג סיפרה על כוונותיה לקראת מערכת הבחירות הקרובה: "עבור מרצ, מערכת הבחירות מתחילה באידאולוגיה ותפיסת עולם. היריבים שלנו הם בימין הקיצוני שנראה כי השתלט על כל חלקה טובה והוא זה שיושב מאחורי ההגה של הממשלה ולא המפלגות הגדולות. רוב הציבור שבחר בליכוד מצא מאחורי ההגה את בנט וסמוטריץ'. אנחנו מנסים לתת פייט לתפיסה בה המעט השתלט על הרוב. יש לי ויכוח עם חלקים גדולים במרכז הפוליטי כשכולם מתחרים ביניהם כאלטרנטיבה פרסונלית אך הם לא נותנים אלטרנטיבה ערכית".

הציבור מחפש מעט את הערכים ויותר את העניין הפרסונלי. הכל הופך להיות אישי.

"אני מסכימה איתך שזה אכן מצטייר כך. זה נראה כמו ליהוק לתוכנית ריאליטי בה מחפשים דמויות ולא אידאולוגיה ולכן אני אופטימית. אני מאמינה שאנחנו נהיה הפתעת הבחירות".
את מדברת על ערכים, אך בשם ערך הדרת נשים תליתם שלט של יעל ארד שזעמה על כך.
"עלינו בקמפיין רחב מאוד הכולל סרט של נשים פורצות דרך, לא בהכרח מזוהות עם מרצ, שכולל את נטע ברזילי, יעל ארד, ענה יונת ואסתר חיות".

אני מתקוממת על השימוש בשופטת חיות. האישה הזאת עומדת בפני מתקפה מטורפת. זה חמור.
"האישה הזאת פורצת דרך יחד עם המון נשים שמהוות דוגמה ומופת. זה מוצג כך וללא מימד של הטעייה במחאה על כך שמישהו מעז להעלים נשים משלט".
אז תכניסו את אילת שקד לשלטים שלכם.
"את בהחלט צודקת. שקד ובנט הופיעו בשלטים שלנו אך באופן אחר בעקבות הוויכוח האידאולוגי שלנו".
עובדה שיעל ארד ביקשה לא להיות מזוהה עם מרצ.
"שוחחתי איתה ואין לי כוונה לעשות משהו נגד רצונה ונתקן את מה שצריך. הקמפיין כבר ממשיך הלאה והוא נאבק בהדרה ובמחיקת נשים".
מישהו מחה"כ שלא במרצ יתמודדו על מקום במפלגה? יש דיבור עם ציפי לבני שתחבור אליכם?
"לא. אני חושבת שיש כאן אמירה על הנהגה נשית. לבני, יחימוביץ', שפיר, כולן נשים שאני חולקת עימן תפיסת עולם דומה. אולי עוד יהיה איחוד נשי מנהיגותי בשמאל. אני קוראת לנשים לאחד כוחות. אצלנו במרצ יש ייצוג של 40% נשים ואין מצב שאישה מתחרה מול אישה. תמיד ידענו להוביל את זה ונכהן כולנו יחד".


הנהלת בתי המשפט ל"מעריב און-ליין": "הבוקר נתקלנו בסרטון קמפיין של מרץ שמשלב בתוכו את תמונת נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות וזאת ללא ידיעתה וללא רשותה, לאור חומרת הדבר פנתה דוברות מערכת בתי המשפט וביקשה להסיר לאלתר כל התייחסות לנשיאה חיות בסרטון".