שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, החליט לרוץ לבחירות הבאות עם מפלגת תל"ם. מאז, תוצאות הסקרים לא ניבאו לו הצלחה מיוחדת, ואף חלקם ניבאו כי לא יעבור את אחוז החסימה. יעלון שוחח היום (חמישי) עם כתבים מהתקשורת הדתית לאומית, והתייחס למהלכיו הפוליטיים העתידיים עם מפלגתו החדשה.
יעלון סקר את עברו הצבאי והפוליטי ואת המסלול שהוביל אותו עד להחלטה להקים מפלגה ולנסות להחליף את שלטונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. לשאלת 'כיפה', מדוע הוא, שמציג את עצמו כאיש ימין, מנהל מגעים רק עם מפלגות מרכז כמו חוסן לישראל של בני גנץ ויש עתיד של יאיר לפיד, הוא ענה כי הוא "קורא לחיבורים פוליטיים גם עם הצד הימני של המפה הפוליטית".
בין הגורמים שהוזכרו בשיחה כשותפים פוטנציאלים, ניתן לציין את הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד, גורמים מהמחנה הדתי-לאומי וכן גורמים שונים בליכוד שפנו ליעלון וביררו על האפשרות להצטרף למהלך האיחוד שהוא מנסה לרקום.


כזכור, שנה וחצי לאחר שהכריז כי הוא מתכוון לחזור למערכת הפוליטית בבחירות הבאות יעלון הודיע הקמת מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות שייערכו בחודש אפריל. כמו כן, התנהלו מגעים משמעותיים בין יעלון לרמטכ"ל לשעבר בני גנץ לריצה משותפת ומיזוג רשימות.