הנאום שעורר סערה: בימין ובשמאל לא נותרו אדישים הערב (שלישי) לנאומו של יו"ר חוסן ישראל, בני גנץ, ולאיחוד בין חוסן לישראל לתל"ם של משה בוגי יעלון. יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, אמר כי הוא מברך על האיחוד. "איחודים הם מבורכים, אבל גנץ ויעלון צריכים להחליט האם הם מוכנים להמשיך להנציח את שלטון נתניהו או להחליט לנצח את נתניהו".
שר המדע אופיר אקוניס (הליכוד), לעומת זאת, אמר בגלי צה"ל כי "הברית שלהם היא ברית בין השמאל ובין השמאל החדש. גנץ לקח את יעלון - טרמפיסט של הליכוד, שלא עובר היום את אחוז החסימה". 
 

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) אמרה כי "מסתבר שבאמת 'אין ימין ואין שמאל', אם בוגי שנגד שתי מדינות וגנץ שלכאורה חותר לשלום, מתאחדים למפלגת גנרלים. בממשלה הבאה חייבים שמאל מוביל עם עמדות אמיתיות".
 
ב"ימין החדש" של נפתלי בנט ואיילת שקד אמרו כי "אדריכלי התיקו, גנץ ויעלון, התאחדו. הפעם הקודמת שבוגי וגנץ היו יחד זה נגמר ב-30 מנהרות טרור לדרום. שניהם אנשים טובים, אשר הובילו את תפיסת התיקו החלשה. זוהי תפיסה של עצימת עיניים לנוכח איומים, במקום טיפול נחוש בבעיה. השאלה בבחירות הקרובות היא אחת: מה עדיף - תפיסת התיקו של גנץ ויעלון או תפיסת ההכרעה של בנט?".

שר הביטחון לשעבר, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליבמן, טען כי "היו לא מעט מפלגות גנרלים וכולן נעלמו. אז קודם כל זה לא מספיק להיות גנרל. אתה חייב להחזיק בתפיסת עולם כוללת. לגבש סביבך אנשים שמאמינים באותה דרך. מה שברור שאותן מפלגות גנרלים הן חד פעמיות - קמו לקראת הבחירות וייעלמו לקראת הבחירות הבאות".