ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, החמיא הבוקר (רביעי) בכאן ב' ליו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, בעקבות הדברים שנשא אמש בגני התערוכה בתל אביב, ונמנע מלהביע תמיכה בצירופו של הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, למפלגתו. 

"אני חושב שהייתה לגנץ הופעה מאוד טובה, הוא נכנס ברגל ימין למערכת הבחירות", קבע ברק, שהוסיף: "ימים יגידו איך זה יימשך הלאה. אני גאה מאוד בחלקי להאיר את ולהעיר את האופוזיציה בישראל בשנתיים האחרונות".
לדבריו, "שמענו את גנץ אתמול, הוא הפתיע לטובה, דיבר בבהירות. אני עדיין חושב שחיבורים זה הדבר הנכון. התנאי להפלת נתניהו זה גוש חוסם של מעל 61 חברי כנסת. היעד הזה לא יושג על ידי מפלגות של איש אחד, אלא רק חיבורים. בוגי פונה לאנשי ימין וגם התוכן של הנאום הזהיר את נתניהו - 'תיזהר לא לצייר אותי כשמאלן'. גנץ גם הבהיר ששמאל כמו ימין זה לא שם גנאי".

"בשנתיים האלה הייתי הקול היחיד כמעט שקורא לדברים בשמם, ואומר מה צריך לעשות", המשיך ברק. "אני לא עוסק בעצמי, יש לי תוכניות פעולה עמוסות ביותר - תוכלי לקרוא בעיתונות הכלכלית עליהן. אני אשמח אם החיבורים יימשכו. מגניבות וחדשות יש לו בלי עין הרע - הוא חד ומגניב, ואין לו ניסיון. אני התרשמתי שיש משהו קוסם ומגניב כי הוא לא שוטף לגמרי. אנשים לא אוהבים פוליטיקאים, העובדה שהוא לא נראה כמו פוליטיקאי משופשף עוזרת לו. ראינו אשף של משופשפות, שהכל זה אחיזת עיניים. קוראים לו נתניהו".  
 
ברק. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
ברק. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לטענתו, "עד ל-21 בפברואר צריך להתלכד ברשימות, וצריך לקוות שתהיה רשימה מספיק חזקה. אם יהיו שלוש מפלגות בינוניות, אבל לא גוש חוסם שאומר 'נגמר משטר נתניהו' - אז יהיה עוד פעם משטר נתניהו. קשה לראות איך זה קורה בלי שהחיבור סביב גנץ יתרחב, ואני מקווה שהוא יתרחב".
הוא הסביר כי "נתניהו אכן מתעתע מוכשר, מאחז עיניים מוכשר, כמו קוסם שמחבר טבעות, מוציא יונים. מה שהיה חסר בנוף הישראלי זה אופוזיציה. אבל אתמול גנץ לא היסס לקרוא לזה מלכות. אני אמשיך לפעול שתהיה קבוצה רחבה במרכז-שמאל ותציב אלטרנטיבה רחבה שיהיו בה מגניבות וקוליות וגם ניסיון".

כשנשאל האם לדעתו יש לקרוא לגבי אשכנזי להצטרף למפלגתו של גנץ, אמר רה"מ לשעבר: "תראייני אותו. לא שמעת ממני שמות אחרים, לא תשמעי את השם הזה".
את דבריו סיכם באומרו כי "יש נטייה להגיד 'או מחדל או פסטיבל'. יש התרגשות טבעית שמצעירה את המרכז-שמאל, ויש לקוות שזה יימשך. המבחן הוא לפני בני, לא מאחוריו. צריך לשקול בכל הרצינות לשלב ידיים וללכת קדימה".