הביקורת על נאומו של יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, נמשכת. סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן (יהדות התורה), התייחס היום (רביעי) בכנס מניעת אי שוויון במערכת הבריאות לרמטכ"ל לשעבר ולביקורת שהשמיע על מערכת הבריאות. “אמש הוקמה מפלגה חדשה. בני גנץ הוא הכוכב שם", אמר ליצמן. "הוא נתן הודעה דרמטית' על מערכת הבריאות. אמר שמתחייב להקים עוד שני בתי חולים בארץ, אחד בדרום ואחד בצפון. אם הייתי גנץ הייתי מפטר את היועץ שלו".



ליצמן הוסיף ואמר: "לך תגיד לגנץ שמשרד הבריאות כבר בשיא תכנון הבניה של בית חולים חדש בדרום בבאר שבע, שאנו כבר בהליכי רישוי של הותמ”ל, וגם בקרית אתא בצפון. מה הוא מחדש לנו? אז שיגיד ליצמן בונה בתי חולים חדשים ואני אתמוך בו. אשמח מאד שיתמוך”. 

“אני אומר לגנץ, בוא נראה בהסכם הקואליציוני שלך האם אתה מכניס סעיפים של בריאות. תוספת מיטות, הגדלת תקציב סל התרופות. תגיד בלי זה אין הסכם קואליציוני, שזה אני מה שמתכוון לעשות. או שאלה רק דיבורים. הרי הוא אומר ביטחון לא עושים בדיבורים אלא במעשים. אני אומר בריאות לא עושים בדיבורים אלא במעשים”.


אמש התייחס גנץ לבעיות לדבריו בתחומים שונים ובהם גם למערכת הבריאות. "אני רואה אתכם. את האימא הממתינה עם בנה לרופא בחדר המיון במשך 7 או 8 שעות. אני רואה את הסבא או הסבתא הנזרקים לשולי מחלקה פנימית – ומתבייש. לא לכולם יש כסף לרופא פרטי או לביטוח יוקרתי. בישראל יש מחסור חמור ומעמיק ברופאים ובמיטות. לכן נכריז על מצב חירום במערכת הבריאות וניתן תמריץ מיידי ללימודי רפואה. נקים בית חולים נוסף בצפון ובית חולים נוסף בדרום, ונרחיב בתי חולים קיימים להקלת העומס".