האווירה במפלגת העבודה בחודש האחרון קשה. העזיבה של ח"כים מכהנים, המלחמות הפנימיות בין המחנות ובעיקר אי היכולת של היו"ר אבי גבאי לחזק את המפלגה ולהגדיל את כוחה מביאים לתסכול רב בקרב הפעילים. הופעתו המוצלחת של בני גנץ והחיבור שלו עם בוגי יעלון הובילו לתסיסה ובעיקר מרמור בקרב פעילים מרכזיים במפלגה.
תכתובות וואטסאפ של אחת מקבוצות הפעילים המרכזיים במפלגת העבודה מערב נאומו של גנץ הגיעו לידי "מעריב-אונליין" והן משקפות במידה מסוימת את הלך הרוח בקרב חלק לא מבוטל מחברי המפלגה. "בשבילי גנץ הוא ראש הממשלה הבא", כתב פעיל מוכר מאזור הצפון רגע לאחר סיום נאומו של גנץ, "יום עצוב מבחינת מפלגת העבודה" כותב אחד הפעילים "יום? ימים" שואל ועונה פעיל מרכזי מאזור ירושלים. 
"מי יצביע עבורנו כשיש שניים כאלה", תוהה אחד הפעילים כשהוא מתייחס לגנץ ובוגי ומיד אחר כך מוסיף "הלוואי הלוואי שינצחו בבחירות. אם ינצחו תחזור אלינו הגאווה הלאומית". "אחים שלי, אני רואה את זה, וזה כואב איך שותים לנו את המפלגה ואנחנו לא יכולים לעשות כלום ושום דבר", התרעם פעיל מוכר ומקורב לכמה חברי כנסת. 

תכתובות הוואטסאפ של פעילי העבודה



תכתובות הוואטסאפ של פעילי העבודה


  
תכתובות הוואטסאפ של פעילי העבודה

תכתובות הוואטסאפ של פעילי העבודה


מהשיחות בין הפעילים ניתן ללמוד כי התקווה שגבאי יצליח להוביל ולשקם את המפלגה לבדו נראית כמעט ולא קיימת "אני חושב שכדאי לגבאי לחבור לגנץ.. ככה יהיה לו לפחות סיכוי להיות לפחות במקום השמיני", עוקץ במרירות הפעיל מאזור ירושלים. חבר אחר במפלגה חושף מציאות עגומה. "אם סקרי העומק הם בין 4 ל-5 (מנדטים) נכון להיום. מה יהיה מחר בבוקר?" ולמעשה ניבא את הירידה בסקרים אמש.

הפעילים כועסים בין היתר על חוסר היכולת של ההנהגה להפעיל את "השטח" הגדול והמאורגן של המפלגה "אין אפילו 50 פעילים שיצטרפו לגבאי", כותב פעיל מאזור השרון, "הוציאו מיליונים על יועצי גבאי שטענו שהכל מוכן, (ועכשיו) מתחננים ל-50 פעילים?". פעיל אחר משיב לו בסרקזם, "שייקחו את שלטי החוצות לסיור ימלאו אוטובוסים". לבסוף אחד החברים בקבוצה תוהה "זו לא קבוצה של תומכי מפלגת העבודה?".
גורמים במפלגת העבודה מסרו אמש לאחר תוצאות הסקרים כי "במפלגת העבודה ממשיכים לעבוד ומתכוונים להשיק בימים הקרובים קמפיין שמבוסס על נבחרת הכוכבים של המפלגה כמו פרץ, שמולי, סתיו שפיר ושלי יחימוביץ. חברי כנסת שיש להם קבלות גם בתחום הביטחוני וגם בתחום החברתי. בכל מקרה במפלגת העבודה מתכוונים להמשיך לדרוש מגנץ להתחייב שלא להיכנס לממשלת נתניהו. ולומר זאת באופן ברור".