ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך בראש לשכתו לשעבר דוד שרן, החשוד בפרשת הצוללות, בפריימריז שייערכו מחרתיים לרשימת הליכוד לכנסת הקרובה. על פי גורמים בכירים בליכוד המקורבים לראש הממשלה, "נתניהו מאוד מעריך את דוד שרן וחושב שהוא מועמד ראוי ביותר למחוז תל אביב". בתגובה לפרסומים, הכחיש נתניהו את הדברים לפני ישיבת הממשלה. "מה שהתפרסם היום זו ספקולציה עיתונאית ולא יותר מזה. רשימת המומלצים שלי כוללת את כל חברי וחברות תנועת הליכוד. פעלתי כדי להגדיל את הרשימה כדי שמרב חברי הכנסת ייכנסו. אני סומך על מתפקדי הליכוד שיידעו לבחור את הטובים ביותר", אמר.


שרן מתמודד על משבצת מחוז תל אביב בפריימריז, שממוקמת מקום 29 ברשימה, מול נפתלי בן סימון, רועי קאשי, מיכל שיר וארבעה מועמדים נוספים. אם נתניהו ישתמש בשריונים שאותם מבקש לקבל ידחק נציג המחוז ברשימה למקום ה-31 שגם הוא, על פי הסקרים, נחשב לריאלי.

לפני כשבוע וחצי פורסם בחדשות 12 כי ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר, נתן אשל, ומי שנחשב לאחד ממקורביו של נתניהו, פועל לטובת שרן בפריימריז של הליכוד. בדיווח הובאו דבריהם של מקורבי אשל, שאמרו שהוא פועל לטובת שרן מכיוון שמדובר בחבר שלו. מקורבי נתניהו, לעומת זאת, טענו שהוא לא פועל לטובת אף מועמד.

שרן בן ה-47 הוא סגן אלוף במיל', שבראשית שנות ה-90' נמנה עם מחנה נתניהו בליכוד. בשנת 1999 הצטרף ליובל שטייניץ וליווה אותו מאז כניסתו לחיים הפוליטיים כיועץ פוליטי בכיר ועבד במחיצתו כשכיהן כיו"ר ועדת חוץ וביטחון. מנהל הוועדה היה אז תת אלוף במיל' אבריאל בר יוסף, אחד החשודים המרכזיים בתיק הצוללות. לימים התמנה לתפקיד ראש לשכת ראש הממשלה ואף הוזכר בשעתו כמועמד לתפקיד מזכיר הממשלה.

שרן, אשר מונה לאחר עזיבת לשכת נתניהו למזכיר קצא"א (קו צינור אילת-אשקלון), נמצא כיום בחופשה ללא תשלום מחברת קצא"א. באוקטובר האחרון העבירה המשטרה את מסקנות החקירה בתיק הצוללות וספינות חיל-הים והן כללו חוות דעת שלפיה יש להעמיד אותו לדין לאחר שהתגבשה לכאורה תשתית ראייתית נגדו לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מע"מ בפרשת הצוללות.
המשטרה חושדת שמיקי גנור, עד המדינה בפרשת הצוללות, העביר כספי שוחד בסך עשרות אלפי שקלים במזומן לשרן, באמצעות היועצים האסטרטגיים נתן מור ושותפו צחי ליבר. שלשום פורסם כי שרן הוא אחד המתמודדים במחוז תל אביב בפריימריז של הליכוד, שלו שמור המקום ה-30 ברשימה לכנסת ה-21.

ההודעה על תמיכת נתניהו בשרן באה על רקע פרסומים שונים בדבר רשימות מומלצים של נתניהו בפריימריז. בעקבות הפרסומים יצאה בליכוד הודעה על כך שלראש הממשלה "אין בשלב זה ״רשימת מומלצים״, אולם הבוקר יצאה הודעה מתוקנת בה נאמר מטעמו של נתניהו כי "רשימת המומלצים שלי לפריימריז כוללת את כל חברי הכנסת של הליכוד היום. כולם ראויים ולכן גם הגדלתי את הרשימה הארצית. אני סומך על חברות וחברי הליכוד שיבחרו את האנשים הראויים ביותר מתוך המבחר המצוין הזה".

רועי קאשי, המתמודד בפריימריז על משבצת מחוז תל אביב מול דוד שרן, אמר בתגובה כי "ההודעות כי נתניהו תומך בדוד שרן, במועמדת איילת גלילי, או אפילו בעצמי היא פייק ניוז. לפי חוקת הליכוד אסור לראש הממשלה להביע תמיכה באף מועמד". לדבריו, "אם ראש הממשלה אכן היה תומך במועמד כלשהו הוא היה עושה זאת בריש גלי, כפי שעשה זאת השר איוב קרא שהדהים את המערכת הפוליטית בתוך הליכוד והיה השר הראשון והיחידי שהביע תמיכה במועמד פריימריז בכנס שערכתי בירושלים בשבוע שעבר".
 
עוד הוסיף: "כמועמד שרץ כבר שנתיים ונפגש בפגישות אישיות עם מעל ל 865 חברי מרכז, לא שמעתי מתומכי ומאף חבר מרכז כי נתניהו ביקש הוא הורה לתמוך בי או במועמד אחר. אני קורא לחברי מרכז הליכוד לבדוק את קורות החיים של כל מועמד לעומק לפני שהם מצביעים ולהצביע מתוך השיקול הפשוט להביא בפני על ישראל נבחרת טובה שתוסיף מנדטים לליכוד בתשעה לאפריל. אישית, אני מתכונן לתפקיד כבר מעל ל 20 שנה, עם שני תארים מסטנפורד, שנים של פעילות הסברתית בארה״ב ופעילות לוביסטית בסנאט ובקונגרס האמריקאי, וניסיון של כלכלן חברתי בבנק העולמי שעבד למען צמצום פערים חברתיים בעולם".

מתפקדי הליכוד יכריעו מחרתיים אם לקבל את בקשתו של נתניהו לקבל שני שריונים נוספים במקומות נמוכים ברשימת המפלגה. במכתב ששיגר אליהם נתניהו נכתב: "השמאל והתקשורת עושים מאמצים כבירים להפיל את ממשלת הליכוד. אנו עומדים בפני מערכה קשה. אנחנו חייבים להיערך בהתאם. בבחירות הקודמות אפשרתם לי לשבץ שני מועמדים ברשימת הליכוד לכנסת במקומות 11 ו־23. לאור החיבורים הצפויים בשמאל במטרה להפיל את ממשלת הליכוד, אני מבקש מכם לאשר לי הפעם לשבץ ברשימת הליכוד שלושה מועמדים במקומות 21, 28 ו־36. אני משוכנע שהדבר הכרחי כדי להגדיל את סיכויינו לנצח בבחירות". מדובר במקומות נמוכים ברשימה, ולכן נראה שהכוונה היא לאיחוד עם הבית היהודי, שמצבה בסקרים קשה.



בכיר בליכוד אישר ששמע מנתניהו בימים האחרונים כי הוא שוקל ברצינות להציע לבית היהודי שריונים ברשימת הליכוד כדי למנוע "שריפת קולות" במקרה שהבית היהודי לא תצליח לעבור את אחוז החסימה. נתניהו אמר כי ההחלטה הסופית בעניין תתקבל לאחר שיראה אם האיחוד הלאומי יתאחד עם מפלגת עוצמה יהודית של עו"ד איתמר בן גביר. רמזים בכיוון נשמעו גם במהלך סיור שערך נתניהו בשבוע שעבר, כשאמר כי הגיע הזמן שהציונות הדתית תהיה חלק מהנהגת המדינה.