הבעלים של הפועל באר שבע, אלונה ברקת, כינסה היום (חמישי) מסיבת עיתונאים באצטדיון "טוטו-טרנר" בבאר שבע בעקבות הפרסומים על הצטרפותה למפלגת "הימין החדש". ברקת הודיעה באופן רשמי כי היא מצטרפת לפוליטיקה הישראלית, אולם סירבה לאשר כי תצטרף למפלגת "הימין החדש" והודיעה כי תמשיך להזרים כספים לקבוצה מבירת הנגב באופן שוטף, אולם תעביר לאסי רחמים את זכויות הניהול. 



לאחר מסיבת העיתונאים, הודיעה מפלגת "הימין החדש" באופן רשמי על צירופה למפלגה, והיא צפויה לקבל את המקום השלישי ברשימה. בשעה 18:00 יכנסו ראשי המפלגה, נפתלי בנט ואיילת שקד, מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב בהשתתפות ברקת. 



 

בפתח מסיבת העיתונאים באצטדיון "טוטו טרנר", הקריאה ברקת דברים מדף, פנתה לאוהדי הקבוצה ואמרה: "אני ניצבת בהתרגשות גדולה ותקווה גדולה בלב לפנות לדרך חדשה. חשוב לי להבהיר, אני עומדת ואמשיך לעמוד מאחורי באר שבע. אמשיך להעמיד תקציב לקבוצה כדי שתהיה בצמרת הכדורגל. בחרתי להגיע לבאר שבע לפני 12 שנים, רצינו להוכיח דרך הנגב שלאף אחד אין מונופול על הצלחה. רצינו שילדי הדרום יידעו שאפילו בתחום הכי יצירתי, אפשר להצליח בגדול עם סבלנות ואמונה לפיה כל אחד יכול להצליח".



"האמנו שהכדורגל הישראלי וחבל ארץ שלם יצליחו יחד בחלום משותף, בדרך משותפת, מעבר לכל גיל, מגדר ומצב סוציו-אקונומי. שאפנו להגדיר את הקהילתיות, חווינו גם תסכול, אכזבה וכישלון. מועדון כדורגל יכול להיות תקווה לקהילה, ילדים עם צרכים מיוחדים, מנהיגות ועוד. עברנו פרק חשוב בחיים עם מכשולים ואתגרים, ולמדנו שאסור להיכנע. לא נכנענו בהפועל ב"ש וביחד עשינו את הבלתי ייאמן. הגענו בתחתית ליגה שנייה, אף מאמן ושחקן לא רצה להגיע. התקדמנו מהתחתית, למרכז, לצמרת, לאליפויות ואירופה, בלי קיצורי דרך".



"עברנו מווסרמיל לטוטו טרנר, הפכנו ממועדון שמסתכל על העבר לזה שמסתכל על העתיד. לא קל להגשים חלום לחבל ארץ שלם. אנשים שמאמינים כמו בכר, דנילוביץ', אסי רחמים ואליניב, הצלחנו".
"הדרך המנצחת שלנו היא דרך ארץ ואהבה. זאת הדרך שבה רצינו להוביל את המועדון. זאת הדרך שאתם האוהדים בחרתם להוביל איתנו. אין לי מילים לתאר את האוהדים המדהימים, אתם משפחה תומכת, במחיצתכם אני חווה את שנותיי הטובות ביותר. תודה לכם. אחרי 12 שנים, הבנתי שזאת חובתי לקחת את זה צעד אחד קדימה. להביא בצניעות את השינוי לישראל כולה. החלטתי להיענות להיכנס לשדה הפוליטי, להביא את הערכים שלנו מכאן לפוליטיקה הישראלית. החלטתי להעביר את הניהול הפעיל לאסי רחמים, שיחזיק בזכויות".

"אסי, חבר ושותף אמיתי, גדל בקבוצה, והוא סמל של הקבוצה ואין ראוי ממנו. אמשיך לתמוך במועדון, ואמשיך לתת לו תקציב ראוי. אני אופטימית לגבי המועדון. יש עוד שיאים לכבוש. יש פה יסודות מצוינים, הנהלה, ראש עיר אוהב ומכבד, מתקנים ברמה אירופית ואוהדים שרק אפשר לקנא בהם. תמשיכו לתמוך במועדון. אני לא הולכת לנוח, אשקיע את כל זמני בשליחות העיר והציבור בכל תפקיד שיוטל עליי, הפועל ב"ש בליבי ונשמתי".



בנט ושקד. ברקת תביא את ההצלחה מבירת הנגב גם לימין החדש? צילום: יוסי זליגר, פלאש 90



מבחינת זכויות הניהול, מה תוכלו לעשות?
"להבנתי, אני אמשיך לעמוד בכל ההתחייבויות הכספיות ולהמשיך כבעלי הפועל ב"ש".
כמה תהיי מעורבת? רק כלכלית?
"אהיה מעורבת בהזרמת הכספים, ברמת הניהול אסי רחמים יהיה אחראי".
נראה את התקציב שהעמדת פה בעבר?
"אותו תקציב ואותן התחייבויות".
עצם ההכרזה שלך על פוליטיקה מכניסה אי שקט למועדון. 
"אני מקווה שלא, כי הצוות שנשאר הוא אותו דבר, כולם מכירים את אסי, הוא היה שותפי ויד ימיני, הצוות הניהולי נשאר, הצוות המקצועי נשאר. אני לא חוששת".

זה משהו שבער בך?
"זה לא משהו שחשבתי עליו, אבל התחלתי לחשוב על זה בעקבות הבחירות שמגיעות. חשבתי על זה, והחלטתי ללכת על זה. יש לי הזדמנות לתרום ולעשות בעשייה הציבורית. אני רוצה להגיד לך שיש מישהו שגורם לי לעשות את זה בהתרגשות ובצער זה רק האוהדים. אני בטוחה שאסי ינהל את המועדון ביד רמה".  

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה למסיבת העיתונאים כי "אנחנו מחכים להחלטת היועץ המשפטי של הממשלה וההתאחדות לכדורגל, רק לאחר מכן נוכל להגיב".

לשכת ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ׳, הגיבה להצטרפותה של אלונה ברקת למפלגת הימין החדש: "אלונה ברקת עדכנה את ראש העיר בנוגע לכוונותיה לפתוח פרק ציבורי חדש בחיים. אנו מודים לאלונה על תרומתה הגדולה לספורט בישראל ולעיר באר שבע בפרט ומאחלים לה הצלחה רבה בדרכה החדשה. אלונה הבהירה בדבריה לראש העיר כי היא נשארת מחויבת למועדון הכדורגל הפועל באר שבע".

שחקני הפועל באר שבע מניפים את אלונה ברקת בחגיגות האליפות. הקבוצה תצלח את המשברים? צילום: דני מרון

 
ברקת, אשת עסקים ישראלית, נשואה לאלי ברקת, אחיו של ראש עיריית ירושלים לשעבר ניר ברקת, שהגיע למקום השמיני בפריימריז בליכוד. בקיץ 2007 היא רכשה את הקבוצה מליגת העל, ובמאי 2016 הובילה את הקבוצה לאליפות השלישית בתולדותיה. בשנים 2017 ו-2018 זכתה באר שבע בשתי אליפויות נוספות. 

לרשימת הימין החדש הצטרפו עד כה העיתונאית וכתבת הטור במעריב לשעבר, קרולין גליק, אלוף משנה במיל' מתן כהנא, מי ששירת כטייס קרב, מפקד טייסת F-16 ובוגר סיירת מטכ"ל, ושירלי פינטו, פעילה חברתית לקידום זכויות חירשים וממקימי המרכז הישראלי ללימודי חירשות.
 
שרת התרבות והספורט, מירי רגב, התייחסה בראיון בגלי צה"ל לדיווחים בנושא, ועקצה את בנט ושקד, כשאמרה כי "הם הביאו מזרחית מעולם הכדורגל, אני מקווה שגם ישאירו אותה".