מח"ט גבעתי לשעבר גיורא ענבר קרא הבוקר (חמישי) בתכנית "הקבינט" ב-103FM לאיחוד בין מפלגותיהם של בני גנץ ויאיר לפיד, והצהיר שאם לא זה לא יקרה, "כאזרחים לא נסלח להם על האגו שלהם". ואולם, הוא העריך כי הסיכויים לאיחוד גבוהים מ-80%. 

"אנחנו מאמינים בגבי אשכנזי ורואים סקרי עומק שמוכיחים שאנשים מחכים שהוא יעשה מעשה", אמר ענבר בפתח דבריו, והעריך כי "אם גבי מצטרף לבני זה משאיר אופציות לצירופים נוספים. גבי יעשה הכל כדי להוביל לאיחוד, אך אם נקלע לסיטואציה בה האיחוד לא יקרה, גבי מבין היטב שהצטרפותו לבני, יחד עם מפלגתה של אורלי לוי, תביא גם כן למפלגה שמשתווה בכוחה לאיך שרואים את הליכוד בסקרים. גבי יעשה הכל כדי לאחד, גם אם זה לא יצליח אני מאמין שהוא יצטרף לבני".

נשאר לו עוד שבועיים, הוא עובד בזה עכשיו?

"זה ייסגר בדקה ה-99, כשכל אחד יבין מה הוא רואה מסביבו. מה שאנחנו מנסים לגרום למנהיגים להבין זה שהמצביעים לא יסלחו להם אילו יפספסו את ההזדמנות הזאת".

 

כשנשאל האם לפי סקרי העומק החיבור בין לפיד וגנץ יכול לנצח בחירות, השיב: "בהחלט כן. חיבור של מפלגה כזאת, אם הזכרנו את כל השמות, זה 35 מנדטים, שזה מנדט אחד יותר מהסקר הכי מפרגן של הליכוד. גם אם גבי ואורלי יצטרפו לבני ויאיר יחליט להישאר בצד, זה יביא בין 32 ל-33 מנדטים. זה יוצר מומנטום להרכיב את הממשלה הבאה. בסוף מדובר באנשים שמבינים שטובת המדינה קודמת לטובתם האישית, ואנחנו כמצביעים לא נסלח להם אם בגלל האגו שלהם נפספס את ההזדמנות הזו".

"זה לא לגמרי בלתי סביר שאדם יבחר שלא לפסוע לעולם הפוליטיקה של מדינת ישראל", הוסיף הבכיר לשעבר בצה"ל. "אני מצדיע לבני שלקח על עצמו את המשימה ויכניס לפוליטיקה ערכים אבל אי אפשר לדרוש את זה מכל רמטכ"ל. אני מנחש שגם גדי איזנקוט לא ילך לפוליטיקה".

בהתייחס להכנות לאיחוד, הסביר מח"ט גבעתי לשעבר כי "כדי שאנחנו נוכל להטיף מוסר לכל המנהיגים להתאחד, אנחנו חייבים לבוא עם ידיים נקיות ולא לעבוד עם אף מועמד באופן ספציפי. מראש הצהרנו שאנחנו לא מצטרפים לפוליטיקה, לא רוצים ג'ובים אלא רק רוצים לתת למדינה לנצח. הם מכינים את התשתית ולכן יש היגיון כל כך רב לאיחודים ולכן אני גם מאמין שזה יקרה בסוף".

מי הקבוצה שאתה משתייך אליה? מאיפה הכסף לשלטי חוצות?
"אילן שילוח, שירה מרגלית, נועה אליאסף ועוד, אנשים פשוטים מהיישוב שעושים כל מיני עסקים. תרמנו כסף אנשי עסקים ואין בקמפיין גרוש שהגיע מחו"ל או מאיזה מיליארדר, קרן או אחד מהמועמדים שמופיעים על השלטים".

בני ובוגי לא בדיוק מדברים אותו דבר.
"זה מה שיפה. לכולם חשובה מדינת ישראל והמחנה המשותף של כולם הם ערכי הדמוקרטיה, שלטון החוק, זכויות אדם ועוד".
 
למה אתה לא נכנס לפוליטיקה?
"מהיום שהשתחררתי מצה"ל החלטתי שאני לא מעוניין להצטרף לפוליטיקה. אני תרמתי ואתרום תמיד למען המדינה ולמען ילדי. אני עוסק המון למען הקהילה ואשמח מאוד שטובים ממני יעשו את זה".