שרת המשפטים איילת שקד תקפה הבוקר (שישי) בתכניתו של ניסים משעל ב-103FM את יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, שאותו הגדירה כ"איש שמאל". מלבד זאת, התייחסה השרה לצירופה של נשיאת הפועל באר שבע, אלונה ברקת, למפלגת הימין החדש. 



"אני חושבת שלא צריך להתבייש, ובוודאי פוליטיקאי שמתיימר להנהיג לא צריך להתבייש בדעות שלו", אמרה שקד בהתייחס לגנץ. "שמאל זה לא מילת גנאי. אין לי הערכה לפוליטיקאים שמתביישים בעמדות שלהם או מנסים לטשטש את העמדות שלהם, או להתחבא מאחורי פוליטיקאים אחרים. פוליטיקאי שרוצה להנהיג צריך לעמוד על דעותיו ולא להתבייש". 



מה את רוצה, שהוא יעמוד ויגיד שהוא שמאל? אבל הוא לא שמאלן, הוא שמאלן על פי דרכך, אבל על פי דרכו הוא מרכז ימין.

"אני מבקשת לא להעליב את האינטליגנציה שלי ושל המאזינים. אדם שבעבר היו לו התבטאויות על פינוי יישובים, על נסיגות חד צדדיות".



הוא הבהיר שלא יהיו מהלכים חד צדדיים.
"הוא עטוף בצמר גפן על ידי היועצים האסטרטגיים שלו. הוא לא מדבר, ולא מסביר מהן עמדותיו, בעיניי זה זלזול באינטליגנציה של הבוחר. לא קראתי, אבל אמרו לי שבריאיון הידיעות אחרונות הוא התנער מהאמירה שלו על שינוי חוק הלאום. אם זה נכון תראה כמה זה מגוחך. כשבאו אלי אמאל אסד והדרוזים מחוץ לבית אני מכבדת אותם ומעריכה אותם, יצאתי מולם, וזה היה מעמד לא פשוט. אמרתי להם 'אנחנו מכבדים אתכם', ואני בטוחה שנמצא דרך לעגן את המעמד במיוחד של  העדה הדרוזית אבל לא נשנה את חוק הלאום, וגם אין שום דבר בחוק הלאום שפוגע בשוויון האזרחי. אני רוצה להסביר מה זו מנהיגות. הוא עמד מולם אמר להם מה שהם רוצים לשמוע ואז בריאיון לעיתון אמר משהו אחר וזו לא מנהיגות".

אני מניח שאם גנץ היה עובר למפלגה שלכם הייתם מהללים ומשבחים אותו על הפעילות שלו כרמטכ"ל. 
"אבל הוא לא יעבור אלינו כי הוא איש שמאל. אפשר לנסות לעטוף את זה במילים ובכל מיני ססמאות של יועצים אסטרטגיים. בסוף יש אמת והיא תצא לאור".

קראתי שאת מאוד מודאגת מהתוכנית של טראמפ. מה יש בתוכנית הזאת שמדאיג אותך? 
"זה די מעניין שהציבור בישראל כרגע מורדם, ובאפריל עוד לפני הקמת הממשלה, הממשל האמריקאי מתכוון לפרסם את תכנית השלום של הממשל. אני יודעת שמדובר על הקמה של מדינה פלסטינית ברוב שטחי יו"ש, ואותי זה מדאיג. אני, כידוע, מתנגדת לזה. אני לא רוצה שירושלים וכפר סבא יהפכו לעוטף יו"ש".
 

"המטרה - מספר דו ספרתי של מנדטים" 


"אלונה היא אישה מדהימה שהיה לה את האומץ לשנות", קבעה שקד, שהוסיפה: "גם בנט וגם אני זה אנשים שנכנסו למערכות גדולות ומורכבות וביצענו בהם שינויים גדולים, וגם אלונה עשתה את זה. היא הגיעה להפועל באר שבע ועשתה שם שינוי חברתי מדהים בכל העיר, הרבה מעבר לכדורגל, עם בני נוער, והיא ימנית. אז אני חושבת שיש כאן התאמה".
"אני חושבת שאחרי שעות שישבנו עם אלונה, ראינו שיש לנו בסיס אידאולוגי משותף, וחשבנו שהעשייה החברתית שלה תהיה השלמה מאוד מתאימה למפלגה שלנו", המשיכה שקד. "המטרה שלנו זה שיהיה לנו כוח בבחירות, ואלונה תוכל לעשות בכל הארץ את מה שהיא עשתה בבאר שבע".
 
היא הדגישה כי "המטרה שלנו היא להגיע למספר דו-ספרתי של מנדטים. כשאני נכנסתי למשרד המשפטים, הליכוד היה בשלטון 40 שנה ולא עשה כלום, להפך. דן מרידור כשר משפטים הוביל את המפכה החוקתית. אני הראשונה שהיה לה את האומץ לשנות, כנ"ל בנושא הסדרת ההתיישבות ביו"ש".

כשנשאלה האם גל הירש מועמד להצטרף למפלגתה, השיבה שקד: "לא, יש כל מיני ספקולציות, שמות שעפים באוויר, אז אני באמת לא מתייחסת".

"יש לנו מפלגה מרובת נשים", הוסיפה שרת המשפטים. "זה יצא ככה במקרה וזה מדהים. יש לנו המון מועמדות מצוינות. יש רוב נשי מוצק ומובהק. בשלישייה הראשונה יש שתי נשים. אני לא חושבת שיש דבר כזה".