“אני מאמין שהפריימריז יהוו נקודת מפנה עבור מפלגת העבודה”. כך אומר ל"מעריב" יו”ר סיעת העבודה, ח”כ איציק שמולי (39). “הוכחתי שגם מהאופוזיציה אפשר להזיז הרים”, מוסיף  שמולי, שהוכתר חמש פעמים כח”כ החברתי ובנוסף כח”כ המצטיין של המכון לדמוקרטיה. כמו כן זכה בעיטור האור של ניצולי השואה, באות אומ”ץ ובאות יקיר הגמלאים.
 
במהלך הקדנציה עמד בראשות שתי שדולות של ח”כים – למען הגמלאים ולמען החיילים - והטביע את חותמו בשורת הצעות חוק. שמולי: “הובלתי מאבקים ששינו את חייהם של מאות אלפים - הכנסת תרופות מצילות חיים של ילדים לסל הבריאות, מענקי שחרור מוגדלים לחיילים בודדים, מענקי חימום וטיפולי שיניים לקשישים, ביטול תאגידי המים וחקיקת החוק ההיסטורי המחייב העסקת אנשים עם מוגבלות. המשמעות הגדולה ביותר עבורי היא ללכת למקומות הכי קשים בחברה ולנסות להפיח תקווה”.
 
הח”כ הצעיר, שבפריימריז הקודמים נבחר למקום השלישי, מצפה לזכות הפעם בתמיכה גורפת ולטפס לפחות למקום אחד גבוה יותר. על תחושותיו לקראת הפריימריז היום הוא אומר: “ההרגשה מצוינת. אני מרגיש הרבה מאוד אהדה, ואני מצפה שיתמכו בי בצורה יוצאת דופן ויציבו אותי בצמרת הגבוהה. 450 מתנדבים נרתמו למעני, וזה מחמם את הלב”.
 

בהתייחסות למצבה של המפלגה בסקרים הוא אומר: “רואים מציאות קשה ומנסים לשנות אותה. אני מצפה שהפריימריז יהוו מפנה. חשוב להעמיד את הפייטרים הגדולים ביותר, שיהיו נושאי הדגל של המדיני, החברתי והדמוקרטי. אחד היתרונות שלנו הוא שיש לנו אנשים טובים ואיכותיים”.

שמולי כבר נערך ליום שאחרי: “כיו”ר סיעת העבודה אני מתכוון לפעול בנחישות לאיחוד השורות, ליצירת נבחרת מאוחדת וליצור שיתופי פעולה בגוש המרכז־שמאל, כדי להגיע לגוש חוסם לנתניהו”, הוא אומר.