אחרי החגיגות וההצהרות הגדולות על פריימריז מוצלחים הגיע שלב הקרבות: בית הדין של הליכוד ידון היום בהרכב מורחב בעתירות של כמה וכמה חברי כנסת ומועמדים שנבחרו ברשימה לכנסת הבאה ודורשים לבטל את שלושת השריונים שאושרו לראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי לשפר את מיקומם ברשימה.
את העתירות הגישו יו"ר הקואליציה לשעבר דוד ביטן והח"כים מיקי זוהר, יואב קיש ושרן השכל. עתירות נוספות הוגשו על ידי מיכל שיר, שגברה במחוז תל אביב על מומלצו של נתניהו דוד שרן, ועל ידי נציג יו"ש ברשימה, שבח שטרן.

כזכור, מצביעי הליכוד אישרו בשבוע שעבר לנתניהו שריונים במקומות ה־21, ה־28 וה־36, כך שמי שנבחר מתחת למקום ה־21 הידרדר למקום נמוך יותר ברשימה. בעקבות אישור השריונים הידרדרו קיש למקום ה־24, ביטן ל־25, מיקי זוהר ל־29 ומיכל שיר ל־31. ביטול השריונים ישפר מאוד את סיכוייהם להיבחר למקומות ריאליים לכנסת הבאה. 


בעתירתו כותב ח"כ ביטן כי יש לבטל את השריונים משום שהם התקבלו שלא כדין ובניגוד לחוקת הליכוד. "קביעת שריונים לראש התנועה מהווה תיקון חוקה לכל דבר ועניין, גם אם היא נעשית כהוראת שעה, ועל כן עליה להתקבל ברוב של שני שלישים במרכז הליכוד", טוען ביטן. הוא מציין כי השריון במקום ה־21 אושר במרכז הליכוד עוד לפני הפריימריז, אך לא ברוב של שני שלישים, ולכן אינו תקף.
 
עוד נטען בעתירה כי בהודעות טלפוניות למתפקדים נאמר שיש צורך בשריונים למען חיבור עם מפלגות אחרות כך שהימין לא יפסיד קולות, בעוד מי שמוסמך לאשר איחודים עם מפלגות אחרות הוא מרכז הליכוד, ולשם כך דרוש רוב מיוחס (שני שלישים) בהצבעה חשאית. "מכאן מגיעים למסקנה שלאור נימוקי ראש הממשלה, יש צורך בהחלטה משלימה של מרכז המפלגה, ובהיעדר החלטה כזאת יש להתעלם משריונים אלה", נטען.