הבחירות המקדימות במפלגת העבודה הגיעו לסיומן הערב (שני) שעה קלה לאחר סגירת הקלפיות בזכות מערכת ממחושבת שנתנה את התוצאות מידית. המנצח הגדול של הערב היה ח"כ איציק שמולי, שזכה במקום הראשון בקרב מצביעי המפלגה, וישובץ במקום השלישי ברשימה לאחר יו"ר המפלגה והשריון שלו.

אחרי שמולי ניצבת סתיו שפיר (שנייה בפריימריז, רביעית במפלגה), שעקפה את יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', הממוקמת במקום השלישי. במקום הרביעי נמצא עמיר פרץ, ובמקום החמישי מרב מיכאלי. ח"כ איתן כבל נבחר למקום ה-11 בפריימריז, וברשימה הסופית של המפלגה הוא עומד במקום ה-15. יש לציין כי תוצאות אלו אינן כוללות את יו"ר המפלגה, מזכ"ל המפלגה ושריונים.

 


עוד מתוצאות הפריימריז: במקום השישי נמצא עומר בר לב, במקום השביעי רויטל סוויד, במקום השמיני יא-יא פינק, במקום התשיעי נמצאת מיכל בירן ואת העשירייה סוגר גברי ברגיל. לרגל חגיגות הפריימריז התאספו מאות תומכי המפלגה כשהם מניפים דגלי ישראל, ומחזיקים שלטים הקוראים "נתניהו תתפטר". 

גבאי אחרי הפריימריז. צילום: אבשלום ששוני


הרביעייה הפותחת על הבמה. צילום: אבשלום ששוני


יו"ר המפלגה, אבי גבאי, אמר על במת האירוע: "איזו נבחרת, נבחרת נהדרת. אני גאה בכם, מאד. זה הלילה שאני גאה במיוחד להיות יו"ר המפלגה. זה יום מרגש מאד לכולם. זה יום של אמונה במפלגה שלנו. אנחנו מאמינים בערכים של מפלגת העבודה ונלחמים עליהם. מפלגת העבודה היא באמת הבית של מחנה השינוי. כולם מבינים שרק עבודה חזקה תבטיח שינוי ומהפך שכולנו מייחלים לו".

"יש לנו 57 ימים עד לבחירות, שנלך משכונה לשכונה ומעיר לעיר, ונחזיר אותם לדרך של בן גוריון ויצחק רבין", הוסיף גבאי. "זה יום של תקווה וממחר כולנו משלבים ידיים והולכים לממש את התקווה הזאת ביחד. הלילה יוצאים לדרך חדשה שתסתיים במהפך שלטוני".

 

 
איציק שמולי ואבי גבאי. צילום: דוברות אבי גבאי


עוד מתוצאות הפריימריז: במקום ה-11 נמצא איתן כבל, במקום ה-12 סלח סאעד, במקום ה-13 אמלי מואטי, במקום ה-14 לאה פדידה, במקום ה-15 הנריקה צימרמן, במקום ה-16 נחמן שי, במקום ה-17 לילי בן עמי, במקום ה-18 גלעד קריב, ובמקום ה-19 נמצא משה מזרחי. במקום ה-20 נמצאת מיכל צ'רנוביצקי, במקום ה-21 יוסי יונה, ובמקום ה-22 ישראל זיו. 

שני המנצחים הגדולים של הפריימריז, איציק שמולי וסתיו שפיר הם כזכור ממנהיגי המחאה החברתית של 2011. סתיו שפיר היא האישה הראשונה והבכירה בעבודה כשהיא גוברת על יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ', שמוקמה במקום השלישי. שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ, מי שהפסיד לגבאי בפריימריז, הגיע כאמור למקום הרביעי. 

"מצטערת על כבל"

שלי יחימוביץ' מסרה ב"כאן 11" בתגובה לתוצאות הבחירות: "‏רשימה מדהימה. שמחה וגאה. הרצון החופשי ניצח את החיסולים, ברכות לאיציק וסתיו המדהימים, שימו לב לייצוג המגדרי והמזרחי (ולא כמו בליכוד הגברי והלבן), ובעיקר שימו לב ליאיא פינק המדהים ביותר". על כבל אמרה: "אני מצטערת על כבל, עצוב לי. אני אלחם כדי להפוך את המקום שלו לריאלי, יש לנו הרבה עבודה".

סתיו שפיר, שהגיעה למקום השני והמכובד אמרה: "אלה הישראליים האמתיים שחיים את החיים במדינה הזו, מצטרפים למאבק של כולנו על המדינה הזו. מרגש מאוד. הצטרפו אלינו אלפים - הם המלכים, והם הצליחו לעשות את זה. אני רוצה להודות לצוות, למתנדבים והמתנדבות שעזרו להשיג את ההישג הזה".  

מי שזכה במקום הראשון בפריימריז, איציק שמולי, מסר: "אני נרגש ומודה לאלפי חברי וחברות מפלגת העבודה על האמון הגדול שהביעו בי היום. זהו הפיקדון הגדול ביותר שיכולתי לקוות לו היום. מפלגת העבודה מעמידה לציבור את הנבחרת האיכותית והמגוונת ביותר שממחר בבוקר תרוץ קדימה ביחד ללא מורא, כדי שהמפלגה שהקימה את המדינה תסתער מחדש על הובלתה. תודה". 



סתיו שפיר. צילום: אבשלום ששוני


גבאי. צילום: אבשלום ששוני