רונן צור, היועץ האסטרטגי של בני גנץ, התייחס הערב (שלישי) בתכנית של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM לקרב הסרטונים בין הליכוד לבין חוסן לישראל, ואמר כי "נתניהו החזיר אותנו לימים אפלים".

"אנחנו רוצים לשים את האמת על השולחן", אמר צור בפתח דבריו, והסביר: "את הביטחון שנתניהו הבטיח להביא לתושבי הדרום ולתושבי מדינת ישראל הוא לא הביא. אחרי כהונת גנץ היו בישראל היו שלוש שנים של שקט. בשנה וחצי האחרונות נתניהו החזיר אותנו אחורה לאותם ימים אפלים בהם ילדים רצים למקלטים, נשכבים על הקרקע והמשפחות שלא יכולות להמשיך בסדר היום, ועוד משלמים 15 מיליון דולר במזומן לכל אותם טרוריסטים שיורים על ישראל מתי שהם רק רוצים".

מ-2012 ישראל העבירה מיליארד שקלים לחמאס. וזה כולל כהונת גנץ. גנץ נשבע שלא יעביר גרוש?
"אל תבלבל דברים שלא קשורים. מי שמחליט להעביר כסף הוא הדרג המדיני ולא הרמטכ"ל. בנימין נתניהו היה ראש הממשלה באותה עת".


 

אבל הוא אומר שכל המערכת הצבאית המליצה על כך ותמכה בזה.
"אני לא יודע אם תמכו בזה. אי אפשר לומר שכאשר יש משהו רע אז הדרג הצבאי אשם וכשמשהו טוב קורה זה בזכות נתניהו. נתניהו הוא כבר לא מר ביטחון. הוא מעביר כסף לחמאס ולא עבור סיוע הומניטרי. כשנותנים את זה במזומן אנחנו יודעים שזה עובר ישירות לטרור. די עם הסגידה העיוורת לנתניהו".

גם הסרטון של גנץ הוא לא נכון. נתניהו לא מעביר כסף לחמאס אלא מדובר בכסף קטארי שחמאס בכל מקרה אמור לקבל. אתם עושים סיבוב על גבו של נתניהו.
"זה פשוט לא נכון. כשרצו לעכב את כניסת הכספים מהשליח הקטארי ידעו לעשות זאת בישראל. אז חמאס הודיע שאם לא יקבל את הכסף הוא יפציץ את תל אביב. פרסו כאן כיפות ברזל, נתניהו קרא לשליח להיכנס והעניין נרגע. הפכנו להיות בני ערובה של חבורת טרוריסטים עם מזוודות כסף. זו פשיטת רגל ביטחונית מוחלטת מצד מי שמציג את עצמו כמר ביטחון. יש היום ברירות לימין ולשמאל לבחור מנהיגים ביטחוניים שפועלים באחריות ובדרך שונה".
 
בסוף כולם מעבירים להם כסף.
"מעבירים כסף לפעילות הומניטרית. גנץ לא חשוד בלהיות מנהיג שקרן. מה שהוא אמר זה מה שהוא ביצע".
 
אני מזהה בסרטונים האלה קרב חזק בניסיון להפוך אותו לשמאלן.
"אנחנו ראינו בסקרים האחרונים שיש נטייה של מצביעי ימין לזהות את חוסן לישראל כמי שיודעת להחזיק את היד הביטחונית אך נכונה למהלכים מדיניים. אנחנו לא פונים לימין העמוק שיצביע לנתניהו, לא משנה מה הוא יעשה".
 
מה עם הסיכוי לאיחוד עם יש עתיד?
"לא אתייחס לדברים שעוד מדברים עליהם".
 
ועם אורלי לוי-אבקסיס?
"גנץ אמר שהוא רוצה חיבורים ערכיים ופוליטיים עם אלו שאפשר ללכת איתם דרך ארוכה. אורלי לוי היא מנהיגה שנמצאת בתחילת דרכה ויש לנו רצון גדול ואמיתי לייצר את החיבור הזה".