שר האוצר ויו"ר כולנו, משה כחלון, כינס הבוקר (רביעי) מסיבת עיתונאים מיוחדת במטה מפלגתו בתל אביב, במהלכה הכריז על תכנית חדשה שתכלול העברה של כל הסמכויות על החינוך לגיל הרך למשרד החינוך, והגדלה משמעותית של כל התקציבים. לדבריו, בזכות התוכנית "הורים ישלמו מחצית ממה ששילמו עד כה עבור מעונות היום". 



את נאומו פתח באומרו כי "דבר אחד שכחו לומר כל הנציגים למיניהם - מה הם מתכוונים לעשות לטובת הציבור, לטובת הזוגות הצעירים, ההורים שלהם, ומה הם מתכוונים לעשות לטובת הגיל הרך, וזה מה שאנחנו הולכים להציג היום. אנחנו גם מכירים את איכות החינוך. אני אומר לכם באופן אישי, אני לא רוצה. בגיל שנה תהיה במעון לא של משרד הכלכלה או משרד הרווחה. והנכדה שלי תהיה במעון בפיקוח משרד החינוך. אלה הדברים שאנחנו הולכים להציג היום. עשינו מהפכות, המהפכות האלה לקחו זמן, מהפכת הסלולר לקחה שלוש שנים, מהפכת הדיור למשתכן, לקחה שלוש שנים".



 


"זאת תוכנית שתוזיל משמעותית את מעונות היום, עם איכות החינוך ממה שמקבלים היום", הסביר כחלון. "הילדים מקבלים יותר פיקוח, ללא פשרות, וההורים ישלמו כחצי מהסכום שהם משלמים היום. יש כאן בשורה ענקית. לילדי ישראל, לזוגות הצעירים, להורים שלהם ולחברה בכלל".

שר הכלכלה, אלי כהן, הוסיף: "היום נביא בשורה משמעותית למעמד הביניים, ולמעשה המשמעות היא שהתוכנית שאותה אנחנו מקדמים תגרום לכך שכל זוג צעיר ששולח את הילד שלו, יוכל לקבל בנושא הזה מעון איכותי בפיקוח המדינה ובמחיר של עד 1,200 שקלים בלבד".
 
"אני רוצה בהזדמנות הזאת להזמין אתכם למצע של כולנו ב-2015 - כל מה שאמרנו עשינו", קבע כהן. "צהרונים, חיילים, זוגות צעירים, ואותו דבר גם כאן. היום אנחנו רואים את כולם. מדובר על חיסכון שנתי ממוצע של 15,600 ש"ח למשפחה. בזווית הכלכלית, ללא ספק, מדובר בדחיפה אדירה למשק. מהלך שיגביר את התעסוקה, מהלך שיגדיל את הפריון ואת ההכנסה הפנויה של הזוגות הצעירים, מה שידחוף את המשק, וימשיך להניע אותו לצמיחה מאוד גדולה. זאת בשורה חשובה למעמד הביניים. יש לי סיפור אישי - גדלתי בשכונה פשוטה בחולון, שבה מי שרצה לשלוח את הילד שלו למעון מסובסד, והיום 23 אחוזים מהאנשים מקבלים מעון מסובסד, היה צריך לשנות את אורך החיים שלו, ולהתאים את עצמו למסגרת מסוימת. זה נגמר. כולנו דואגת לכלל האזרחים. זאת בשורה לכולם, לא לסקטור מסוים".

ח"כ מירב בן ארי אמרה: "אלפי הורים נאנקים תחת הנטל יום יום, אני רואה את החברים שלי, כולם הורים שכל יום מחדש לא מצליחים להבין שהחינוך מתחיל מגיל 3. המדינה במשך שנים לא חשבה שצריך להתחיל לעזור להורים מגיל שנה, ומאותו רגע שהילדים שלנו נכנסים למסגרות, המדינה צריכה להיות שם. אין שום היגיון שהמדינה תהיה שם בגיל 4-6, ואפילו 18, אבל בגיל שנה רק ההורים יהיו שם. זו מהפכה. זה דבר חשוב, זה ייגע בכל אחד כאן. המהפכה הזאת היא בשבילכם ובשביל כולנו. הגיע הזמן שהמדינה תיקח אחריות על הילדים שלה".