תומכי מפלגתו של יו"ר "יחד - העם איתנו", השר לשעבר אלי ישי, עוררו הבוקר (רביעי) סערה ברשתות החברתיות ובמערכת הפוליטית, זאת בעקבות שלטים חדשים שנתלו לאחרונה ברחבי הארץ, שקוראים להצביע למפלגתו של ישי, "כדי שלא יהיה ילד עם אבא ואבא!".



חברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) תקפה אותו בחשבון הטוויטר שלה, כשכתבה: "כמה פחד ושנאה צריך להיות באדם כדי לעשות קמפיין כזה. מעניין מה היה אלי ישי אומר אילו היה קמפיין 'כדי שלא יהיה ילד עם אבא יהודי ואמא יהודיה'. כל מי שפועלים נגד שוויון הקהילה הגאה הם סכנה ברורה ומיידית לאופיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אסור לאפשר להם לרוץ לכנסת".



חה"כ מיכל רוזין (מרצ) הוסיפה: "כדי שלא יהיה ילד עם אבא חשוך והומופוב כמו אלי ישי - צריך למנוע מהקולות הקיצוניים והכהניסטיים האלו להרים את הראש בכנסת. גם על זה איאבק בכנסת הבאה".

מעו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת 'משפחה חדשה', נמסר: "אחרי שנכשל בבחירות הקודמות בהן התרכז בהסתה נגד ערבים ומהגרי עבודה, החליט אלי ישי לנסות כלי זין חדשים. עכשיו תוקף אלי ישי את הציבור הלהט"בי מתוך תקווה לקושש קולות שמרניים. שנאת חינם, לא מוסיפה כלום ודינה להיות גם מכשול בדרך לקלפי. מילא הגיחוך ומילא השנאה, לא ברורה כלל הכוונה. הציבור הישראלי מחפש מנהיגות שתספק לו ביטחון ובמדינה בה גם בפורום מטכ"ל יש חברים להט"בים, ההסתה של ישי תסתיים בכישלון נוסף. חבל שבדרך לכישלון הוא זורה עוד פירוד, שנאה וטינה".


האגודה למען הלהט"ב אמרה בתגובה כי "כשר הפנים אלי ישי שיתף פעולה עם לא מעט פניות בנושאים להט"בים. בין היתר ידוע לנו שהתחייב בפני בני משפחתו מהקהילה הלהט"בית שלא יתבטא נגד הקהילה. מאז חלפו כמה שנים, ישי נזרק מהמפלגה ואחר כך מהכנסת, נקלע לחובות, איבד את מעמדו הציבורי והפך לאפיזודה שולית בחיים הציבוריים. מה עושה פוליטיקאי כושל שזקוק נואשות לכותרת כדי לקבל מקום ספק ריאלי ברשימת הימין הקיצוני? כמובן, מסית נגד הקהילה הלהט"בית. אנחנו סיימנו להרים לכל טרול שמחפש תשומת לב שלילית כדי לקושש קולות. נשמח לשמוע את ההצעה האופרטיבית של הפוליטיקאי הכושל ישי כיצד בכוונתו למגר את התופעה. להוציא אלפי ילדים למשפחות חד מיניות מהבית ולשלוח אותם לבתי יתומים? אולי טרנספר? אולי טלאי ורוד? די עם כותרות".

תגובת אלי ישי: "אני שמח שכלי התקשורת הבינו סוף סוף את כוחה האמיתי של מפלגת 'יחד', זאת באמצעות השיח הרב שהתעורר הבוקר סביב קמפיין שאיננו כלל מטעם המפלגה. קמפיין מפלגת ׳יחד׳ יעסוק בניסיונו העשיר של אלי ישי בשלל התפקידים שמילא בממשלה ובכנסת ובסוגיות מהותיות הנוגעות לצביונה היהודי של מדינת ישראל: שמירת שבת, כשרות, קדושת הכותל המערבי, ועוד. כאמור, המודעה שנפוצה הבוקר ברשתות החברתיות אינה חלק מקמפיין המפלגה".

יו"ר הבית הפתוח בירושלים, ערן גלובוס, למעריב: "אתמול, טרם פרצה הסערה הציבורית היום, אישר לא אחר מהדובר של מפלגת יחד למספר עיתונאים המסקרים את המגזר החרדי כי המפלגה עצמה ולא תומכיה, עומדת מאחורי המודעה. ישי עושה סיבוב על הציבור בהכחשתו ומדובר בגניבת דעת".