עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, חשף הבוקר (ראשון) בתוכנית של שרון גל בגלי ישראל כי ביום רביעי בלילה הוא חתם על מסמך מול שליחו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', ראש צוות המשא ומתן של האיחוד הלאומי אביחי בוארון. במסמך, אשר לטענת בן גביר חתום בכתב היד של בצלאל סמוטריץ הוסכם כי תתבצע ריצה משותפת עם הבית יהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית, כאשר אנשי עוצמה יקבלו את המקומות הרביעי והשביעי ברשימה המשותפת. עם זאת, סמוטריץ' חזר בו.
החשיפה באה בעקבות דבריו של סמוטריץ' כי הוצעו לאנשי עוצמה מקומות אטרקטיביים ברשימה אך הם סירבו. בן גביר אמר בשידור שהוא חתם על ההצעה לצד חתימת סמוטריץ' שלא היה נוכח, אלא שלילה לאחר מכן חזרו בהם אנשי סמוטריץ מההסכם. לדברי בן גביר, "כנראה שיש גורמים באיחוד הלאומי שהאגו והכבוד גורמים להם לסרב להקמת בלוק טכני וצעד זה ייזכר לדראון עולם".

אולם באיחוד הלאומי טוענים כי מדובר בשקר ובמניפולציה. לטענתם, בהסכם המודפס נכתב כי עוצמה יהודית יקבלו את המקום הרביעי וכן את המקום השמיני. בן-גביר ניסה למקסם את ההישג ושינה את ההסכם וכתב בכתב ידו שעוצמה יהודית יקבלו את המקום השביעי במקום השמיני, אך סמוטריץ' סירב לכך ולכן ההסכם נפל ולא מומש. בעקבות ההסכם שנחתם בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, ברשימה המאוחדת טוענים שבן-גביר הפסיד את השעה וכעת עוצמה יהודית לא תקבל מקום גבוה יותר מהמקום השישי ברשימה, שלדעתם עדיין ריאלי.

שלשום הבית היהודי והאיחוד הלאומי הגיעו להסכם על ריצה משותפת בבחירות לכנסת. לפי ההסכם, הרב רפי פרץ יכהן כיו"ר המפלגה, ונקבע כי הרכבה יהיה בצורת ריצ'רץ', כאשר הבית היהודי במקומות אי זוגיים והאיחוד הלאומי במקומות הזוגיים ברשימה. כמו כן, סוכם כי בצלאל סמוטריץ' יהיה הראשון לבחור בתפקיד בכיר בממשלה, ובמידה ויהיה רק תפקיד אחד - תתבצע עליו רוטציה.
 
במקביל לרוטציה בתפקיד השר היחיד, במידה וברשימת הכנסת ייכנסו מספר אי זוגי של חברי כנסת - תהיה רוטציה במקום האחרון ברשימה. סעיף נוסף בהסכם קובע כי משלב זה והלאה, כל ההחלטות יתקבלו בהסכמת שני הצדדים וחלוקת כלל התפקידים תתבצע באופן שיוויוני, על ידי שני יושבי הראש.