אלוף (במיל') טל רוסו, לשעבר מפקד פיקוד דרום, מפקד מפקדת העומק וראש אגף מבצעים לשעבר, מצטרף למפלגת העבודה, וצפוי להיות משוריין במקום השני ברשימה. אבי גבאי ורוסו יערכו מסיבת עיתונאים משותפת מחר בשעה 13:00 בבית המפלגה ביגאל אלון 53 בתל אביב. אתמול סירב ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', להצעה דומה שקיבל מגבאי.



אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, המקום השני המשוריין של מפלגת העבודה יהיה האלוף במילואים טל רוסו, זאת לאחר שגבאי פנה לרוסו, כאמור, לפני כמה ימים, וקיבל היום את התשובה החיובית ממנו.

רוסו החליט לפרוש מצה"ל ב-20 בינואר 2013 וסיים בתחילת אפריל באותה שנה את תפקידו. לאחר שחרורו הוא שימש יועץ אסטרטגי בחברת הייעוץ הביטחוני SBM.
 
 ח"כ שפיר בירכה על הצטרפותו של רוסו: ‏"ברוך הבא האלוף במיל' טל רוסו. מי שפיקד על מערכות מאתגרות והקדיש הרבה מחייו לביטחון המדינה הוא חיבור חשוב ביותר למפלגת העבודה, ושותף למאבקנו למען בטחון ישראל ועתידה של הציונות. ברוך הבא!".

אתמול, כאמור, גבאי הציע לראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', שריון במקום השני במפלגה. דנילוביץ', איש מפלגת העבודה, נבחר לאחרונה לכהונה שלישית בראשות עיריית בירת הנגב, תפקיד בו הוא מכהן מאז 2008. לאחר קבלת ההצעה מגבאי, השיב דנילוביץ' בשלילה.

מוקדם יותר חתמו העבודה יש עתיד על הסכם הבנות לקראת חתימה על הסכם עודפים. במפלגת מרצ לא אהבו את המהלך מצד העבודה, ותקפו בתגובה: "נדהמנו לשמוע שמפלגת העבודה שהיסטורית חתמה הסכם עודפים עם מרצ שוב ברחה מהשמאל ובחרה ביש עתיד, שאפילו לא התחייבה לסרב לשבת עם ביבי. בכל צומת משמעותי גבאי בורח מהשמאל והפעם מדובר בחוסר אחריות קולוסלי שיעלה בקולות לגוש".